חיפושים נרחבים אחר צעיר ישראלי שנעדר באזור חברון

צוותים רבים של כוחות הביטחון עורכים סריקות אחר צעיר ישראלי בן 22 שנעדר בשעות האחרונות באזור הסמוך לקריית ארבע. חברו של הצעיר טען כי הנעדר נטש את האזור כדי להביא כלים לתיקון תקר בגלגל, אך בכוחות הביטחון מעריכים שמדובר בגרסה שקרית וכי ייתכן שהאירוע החל על רקע פלילי. החיפושים מתמקדים באזור הכפר בית ענון, נחסמו הכניסות לכפרים נוספים באזור. גורמים פלסטינים: "חשש לחיי הנעדר הישראלי"

אזור היעלמותו של הצעיר ניב אסרף ליד חברון
אזור היעלמותו של הצעיר ניב אסרף ליד חברון | צילום: חדשות 10

חשש לחטיפת ישראלי סמוך לחברון. צוותים רבים של כוחות הביטחון עורכים סריקות נרחבות אחר צעיר בן 22 שנעדר בשעות האחרונות באזור קריית ארבע.

חברו של הנעדר התקשר בשעה 16:17 (חמישי) למוקד 100 ודיווח כי הצעיר הלך להביא כלים לתיקון תקר בגלגל רכבם באזור הסמוך גם לכפר הפלסטיני בית ענון, ומאז נעלמו עקבותיו. מאותו רגע החלו החיפושים הקדחתניים אחריו.

בתוך כך, כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל ירו גז מדמיע ליד בתי אזרחים במחנה הפליטים אל-ערוב, הממוקם צפונית לחברון. כמו כן דיווחו גורמים פלסטינים כי "יש חשש לחיי הנעדר הישראלי".

במקביל, הוקפצו לאזור כוחות צה"ל נוספים מאוגדת איו"ש ופיקוד מרכז. החיפושים מתמקדים בכפר בית ענון, שם על פי ההערכות נמצא הישראלי, אך הכוחות חוסמים גם את הכניסה לכפרים פלסטינים נוספים באזור. עוד התגלה בחקירת האירוע כי הנעדר השאיר את הטלפון הסלולרי שלו ברכב ולא לקח אותו עמו כשעזב את המקום.

בתוך כך, עולות ספקות בקרב כוחות הביטחון בנוגע לגרסת חברו של הנעדר. לטענת גורמים בכוחות, יש ספק בנוגע לגרסת החבר על כך שהנעדר נטש את הרכב בו שהו כדי להביא כלים לתיקון תקר בגלגל, וזאת בגלל שלא נמצא נזק באף אחד מהגלגלים. עוד טענו אותם גורמים כי החבר סיפר שהשניים נסעו מבאר שבע למערת המכפלה, אך לא מדובר בכביש המוביל ליעד שצויין.

מהפרטים שמתקבלים ככל שהחקירה מתקדמת עולה החשד כי מדובר באירוע פלילי שהתפתח לאירוע פח"ע. הגרסה הבעייתית שמסר חברו של הנעדר והעובדה שככל הנראה הוא נכנס ביודעין לכפר בית ענון, הידוע כמקום עוין עבור יהודים, גורמות לכוחות הביטחון להעריך שהוא תכנן מבעוד מועד להיפגש עם גורמים בכפר, ייתכן שעבור ביצוע עסקה בעלת גוון פלילי.

סריקות אחר צעיר ישראלי שנעדר ליד חברון
סריקות אחר צעיר ישראלי שנעדר ליד חברון | צילום: חדשות 10 - צילום מסך
מפת אזור ההיעלמות של צעיר ישראלי ליד חברון
מפת אזור ההיעלמות של צעיר ישראלי ליד חברון | צילום: חדשות 10 - צילום מסך

דודו של הנעדר סיפק הצהרה עבור כלי התקשורת שהתרכזו באזור ההיעלמות. "אנחנו רוצים אותו חזרה בבית בריא ושלם. אני מבקש מכל עם ישראל להרבות בתפילות שיחזור אלינו" הוא אמר. בנוגע לסיבה בגינה הגיע הצעיר לאזור, טען דודו כי "לפני שיצא, הוא אמר לאמו שהוא הולך להתפלל במערת המכפלה".