דיווח: שר פלסטיני מת לאחר עימות עם חיילי צה"ל

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי ראש הרשות למאבק נגד הגדר וההתנחלות, זיאד אבו עין, נהרג כתוצאה משאיפת גז וממכות שספג מכוחות צה"ל שהגיעו לפזר הפגנה בכפר תרמוסעיא. על פי הדיווחים, הוא התעלף כתוצאה מהעימות ומותו נקבע באמבולנס, כשעשה דרכו לבית החולים ברמאללה. גורם בצה"ל: "ככל הוא נראה הוא מת מהתקף לב, לא ידוע על מגע פיזי עם החיילים"

השר הפלסטיני זיאד אבו עין במהלך הפגנה ליד רמאללה, לאחריה מת
השר הפלסטיני זיאד אבו עין במהלך הפגנה ליד רמאללה, לאחריה מת | צילום: רויטרס

בדרך להסלמה נוספת? כלי תקשורת פלסטינים דיווחו היום (רביעי) כי זיאד אבו עין, ראש הרשות למאבק נגד הגדר וההתנחלות, מת לאחר עימות עם כוחות צה"ל בעת הפגנה בכפר תרמוסעיא, צפונית לרמאללה.

על פי הדיווחים, אבו עין נפגע משאיפת גז מדמיע וכמו כן הוכה על ידי חיילי צה"ל שהגיעו למקום כדי לפזר את ההפגנה. הבכיר הפלסטיני התעלף, ומותו נקבע באמבולנס, בזמן שהועבר לבית חולים ברמאללה. ההפגנה במקום הייתה של פעילים פלסטינים נגד גדר ההפרדה. גופתו של אבו עין הועברה לנתיחה במכון לרפואה משפטית הפלסטיני, שם תיקבע סופית סיבת מותו.

גורם צבאי הגיב על הדיווחים בנוגע לנסיבות מותו של השר הפלסטיני. "ממה שידוע עד כה, וכפי הנראה, הוא מת מהתקף לב", הוא אמר לחדשות 10, "ממידע ראשוני לא ידוע על מגע פיזי בין האישיות המדוברת לחיילים, אך הנושא נמצא בחקירה".

זיאד אבו עין, שר פלסטיני שנהרג לאחר עימותים עם חיילי צה
זיאד אבו עין, שר פלסטיני שנהרג לאחר עימותים עם חיילי צה"ל | צילום: רויטרס

בתוך כך, תחנת הטלוויזיה של חמאס פרסמה כי הארגון הודיע שהוא מבכה את מותו של אבו עין וקורא לרשות הפלסטינית "להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל ולשמור על האחדות הלאומית". על פי דיווח ברשת אל-ג'זירה, הרשות הפלסטינית אכן החליטה על הקפאת התיאום הבטחוני עם ישראל.

אבו עין שוחרר בעסקת המחבל אחמד ג׳יבריל, לאחר שטמן מטען חבלה בטבריה בשנת 1979 ורצח שני נערים. עד לאחרונה הוא עבד במשרד האסירים הפלסטיני, וכאמור בתפקידו האחרון הוא שימש כראש המאבק נגד הגדר וההתנחלות ברשות הפלסטינית.

זיאד אבו עין, שר פלסטיני שמת לאחר עימותים עם חיילי צה
זיאד אבו עין, שר פלסטיני שמת לאחר עימותים עם חיילי צה"ל | צילום: סקיי ניוז בערבית