פיגוע דקירה בסופרמרקט: 2 נפצעו, המחבל נורה

פלסטיני שנכנס לסניף רמי לוי במישור אדומים דקר ופצע שניים באורח בינוני, בהם פרמדיק במד"א שניסה להיאבק בו. אחד הלקוחות בסניף ירה לעבר הדוקר ופצע אותו קל-בינוני. שני פלסטינים נוספים נעצרו בחשד שסייעו למחבל

פיגוע דקירה מישור אדומים
פיגוע דקירה מישור אדומים | צילום: אלמוג בוקר

פיגוע במישור אדומים: מחבל ביצע אחר הצהריים (רביעי) פיגוע דקירה בתוך סניף רמי לוי במישור אדומים, ופצע שני אנשים בינוני - אחד מהם פראמדיק של מגן דוד אדום שניסה להיאבק בו. אחד הלקוחות במקום, מאבטח בעבודתו, התעשת וביצע ירי לעבר הדוקר ופצעו אותו קל-בינוני. שני פלסטינים שככל הנראה הגיעו עם הדוקר נעצרו והם נחקרים בחשד שסייעו למחבל.

הפצועים, גברים ישראליים כבני 50, טופלו במקום ופונו לבית החולים הדסה עין כרם, כאשר הם נפגעו בכתף ובראש, עם חשד לשבר. נראה כי כמו במקרים קודמים, מדובר שוב על "פיגוע עממי" המבוצע על ידי מחבל בודד, בלי התראות מוקדמות ובלי אפשרות לחזות את האירוע. על פי דיווחים מהמקום, מבצע הפיגוע הוא בן 16, וגר בכפר עייזריה הנמצא מזרחית לירושלים ומצפון לאבו דיס. המחבל שנמלט הוא אסעד אבו לבן, תושב עיזרייה אף הוא, בן 25, וכוחות הביטחון מחפשים אחריו.

"הייתי בקניות ברמי לוי", מספר לחדשות10 משה מורד, עד ראייה, "ראיתי את שני המחבלים עם עגלת קניות, כמו קונים תמימים. הלכתי לקופות, שמעתי צרחות, היתה לי הרגשה שקרה משהו. שוטר שהיה שם ירה בו ורץ לכיוון אחד המחבלים, כמעט פגע בי אבל לא נורא. המחבל השני ברח כנראה וידעתי שיש עוד אחד אז אמרתי זאת לשוטרים. היה להם רצח בעיניים".

פאדי, פראמדיק מד"א, סיפר: "הגעתי עם ניידת הטיפול הנמרץ הראשונה של מד"א, דקות לאחר האירוע. מצאתי שלושה פצועים, התחלנו לטפל בהם, פינינו אותם לבתי החולים. כשהגעתי היו שני פצועים ליד הקופות, שטיפלנו בהם והמחבל היה אזוק ליד אחת הקופות, טיפלנו גם בו ופינינו אותו".

סניפי רמי לוי בשטחי יהודה ושומרון, ולא רק, מעסיקים פלסטינים לצד יהודים (מה שגרם למחאות נגדו, בדרישה שיפסיק להעסיק ערבים), והשאלה המרכזית תהיה האם הפלסטיני שנכנס עשה זאת עם הסכין, או לקח אותה ממישהו בתוך הסניף.

בשבועות האחרונים בוצעו מספר פיגועי דקירה נגד ישראלים, הן בתחומי הקו הירוק והן בשטחי יהודה ושומרון. לפני יומיים נפצע ישראלי קל בצומת גוש עציון, לאחר שנדקר על ידי מחבלת בעת שניסה לתפוס טרמפים. באותו צומת, ב-10 בנובמבר, נדרסה ונדקרה למוות דליה למקוס על ידי מחבל אחר. שעות ספורות קודם לכן נדקר למוות גם חייל צה"ל, סמל אלמוג שילוני, על ידי שב"ח שהסתנן משכם.

בסיקור האירוע השתתפה הילה אלרואי