רוכב אופנוע פתח באש בהר הצופים, חייל נפצע בינוני-קשה

שעות ספורות לאחר פיגוע הדריסה בבירה, דווח למשטרה ולמגן דוד אדום על ירי סמוך לקמפוס האוניברסיטה העברית. המשטרה פתחה במרדף אחרי החשוד בירי שנמלט מהמקום. עדת ראייה: "שמעתי ירייה וראיתי חייל שנפגע בחזה, הלך כמה צעדים אחורה ונפל". המפכ"ל: "צפינו ניסיונות לבצע פיגועים לקראת סיום הלחימה"

זירת פיגוע ירי בהר הצופים בירושלים
זירת פיגוע ירי בהר הצופים בירושלים | צילום: חדשות 10

חייל צה"ל נפצע אחר הצהריים (שני) באורח בינוני-קשה מירי של אלמוני רכוב על אופנוע במנהרת הר הצופים, לא רחוק מקמפוס האוניברסיטה העברית. צוותי מגן דוד אדום הוזעקו למקום לפנות את הפצוע שנפגע בבטנו לבית החולים הדסה. היורה נמלט מהמקום ובמשטרה פתחו אחריו במרדף.

בתוך שעות: שני פיגועים בירושלים

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_mahadura_0408_meniv_jerusalem_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_u6w722tz' duration='366'']

מעדויות ראשונות עולה כי רוכב האופנוע הגיע מכיוון הר הצופים ובדרכו לעבר ואדי ג'וז הוא פתח בירי. האירוע התרחש במנהרת הר הצופים, סמוך לגבעה הצרפתית ולטרמפיאדה שבה משתמשים הסטודנטים הלומדים בקמפוס האוניברסיטה במקום. באוניברסיטה העברית הבהירו כי הירי לא היה בקמפוס והדגישו כי הוא מאובטח ובטוח. עם זאת, מדובר באזור שבתקופה האחרונה חוו בו עלייה של ידויי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הקמפוס וכלי רכב של הסטודנטים ואנשי הסגל בקמפוס.

"החשד הראשוני הוא שמדובר באירוע של פיגוע, אבל אנחנו עוד לא יודעים מה מהות האירוע וכל הכיוונים נבדקים", אמר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, לחדשות 10 זמן קצר לאחר האירוע. "אנחנו יודעים על חייל שנורה ופונה לבית החולים ושמהמהקום נמלט אופנוע. אנחנו מבצעים סריקות אחריו".

זירת פיגוע ירי בהר הצופים בירושלים
זירת פיגוע ירי בהר הצופים בירושלים | צילום: חדשות 10
האוטובוס שהתהפך לאחר שטרקטור התנגש בו בפיגוע במרכז ירושלים
האוטובוס שהתהפך לאחר שטרקטור התנגש בו בפיגוע במרכז ירושלים | צילום: רויטרס

"עמדתי בצומת ברמזור אדום. כשהתחלף לירוד שמעתי ירייה", סיפרה אתי עשור שהייתה עדה לאירוע. "העין עברה לתחנת האוטובוס וראיתי חייל שמחזיק את החזה, עשה כמה צעדים אחורה ונפלץ מישהו רץ אחרי המחבל. אחר כך היו עוד שתי יריות".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הגיע לזירת האירוע וטען כי במשטרה נערכו לאפשרות שהפסקת אש ודיווחים על סיום המבצע יביאו לניסיונות פיגוע בישראל. "הימים האלה הם הרגישים ביותר. צפינו כשהתמונות מהרצועה יופצו, כשיתחילו לדבר על הפסקת אש אנחנו נראה מעבר לאיום הטילים ניסיונות לייצר פיגועים", אמר דנינו והוסיף: "אנחנו ברגעים האלה מבצעים מרדף, חיפושים גם מהאוויר וגם עם כוחות נוספים במטרה לנסות לאתר את רוכב האופנוע על בסיס התיאור שקיבלנו מעוברי האורח".

הירי התרחש כשלוש שעות בלבד אחרי פיגוע הטרקטור ברחוב שמואל הנביא בירושלים, שבמסגרתו הפך הנהג אוטובוס נוסעים עם כף הטרקטור. שוטרים ושני לוחמי יחידת נחשון של שב"ס שעברו במקום ירו לעברו וחיסלו אותו. הולך רגל כבן 25 נהרג מפגיעת הטרקטור וחמישה בני אדם נוספים - נהג האוטובוס, קצין המשטרה ושלושה נוסעים - נפצעו קל.