צפו: כך נעצר המחבל שרצח את ברוך מזרחי

חודש וחצי לאחר מעצרו של זיאד עוואד בכפר אידנא, פרסמה המשטרה את הסרטון המתעד את לכידת המחבל. מפקד הכוח סיפר: "ביום הזיכרון עלינו לקברו של אחד הנופלים מהיחידה ולא יכולנו להתעלם מקריאת הקדיש של בנו הצעיר של ברוך ז"ל שצמררה את כולנו. עוד באותו הרגע ידענו שקרוב היום בו זרועות הביטחון יגיעו אל הרוצח". ביתו של המחבל יהרס

מעצרו של זיאד עוואד, המחבל שרצח את ברוך מזרחי במחסום תרקומיא בליל הסדר
מעצרו של זיאד עוואד, המחבל שרצח את ברוך מזרחי במחסום תרקומיא בליל הסדר | צילום: חטיבת דובר המשטרה

חודש וחצי לאחר מעצרם במסגרת חקירת רציחתו של קצין המשטרה המצטיין ברוך מזרחי, שחררה היום (שני) המשטרה את הסרטון המתעד את מעצרו של זיאד עוואד, במסגרת פרסום פענוח הרצח.

עוואד, בן 42, שישב בכלא על רצח פלסטינים שנחשדו כמשתפי פעולה אולם שוחרר בעסקת גלעד שליט, הודה ברצח לטענת המשטרה והשב"כ. פרט אליו, הוגש כתב אישום גם נגד בנו עז א-דין, בן 18, שסייע לו בתכנון ובביצוע. כנגד ביתו של עוואד הוצא היום צו הריסה, שאמור להתממש בתוך יממה.

השניים נעצרו בעקבות מידע מודיעיני מדויק שסיפק השב"כ, כאשר כוח ימ"מ הגיע למקום, כיתר את הבית וכרז למחבל לצאת - והאחרון הסגיר את עצמו ללא התנגדות. על גבי מחסניות הכדורים שנמצאו בזירה, נמצאו טביעות אצבע ושרידי DNA, דרכם הגיעו החוקרים לרוצח. לאחר הפיגוע, על פי הפרסום, נמלט הרוצח על אופנועו בחזרה לאידנא, לא רחוק מתרקומיא. עוואד הסביר לבנו שהמניע לביצוע הפיגוע הוא דתי: "על פי האסלאם, כל מי שהורג יהודי מגיע לגן עדן".

מפקד מרחב חברון, נצ"מ ישראל טל, הודיע לאלמנתו של ברוך ז"ל על תפיסת מרצחיו. מפקד הימ"מ, תנ"צ ש', סיכם את האירוע: "מבחינתנו, זו סגירת מעגל בלכידתם של מבצעי הפשע הנתעב, ומסר ברור לכלל פעילי הטרור - זרוענו הארוכה תגיע לכל אחד מהם".

מפקד הכוח, סנ"צ ע', הוסיף: "ביום הזיכרון האחרון עלינו, לוחמי היחידה, לקברו של אחד הנופלים מהיחידה ולא יכולנו להתעלם מקריאת הקדיש של בנו הצעיר של ברוך ז"ל שצמררה את כולנו. עוד באותו הרגע ידענו שקרוב היום בו זרועות הביטחון יגיעו אל הרוצח, וכולי תקווה שלכידתו תביא ולו מעט נחמה לרעייתו ולילדיו".

בסרטון: מפקד הימ"מ מדבר על תפיסת המחבל

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_62347136-13_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

בנט: "אסור לשחרר יותר מחבלים, בשום סיטואציה, נקודה"

מפכ"ל המשטרה דנינו הוסיף היום בעקבות פיענוח הפיגוע: "התחייבתי לעשות כל מאמץ, יחד עם גופי הביטחון האחרים, על מנת לשים יד על המרצחים הארורים. היום אני מודה ליחידות המשטרה מחוז ש"י, ימ"מ ומז"פ, צה"ל ושירות הביטחון הכללי על פיענוח הרצח. פיגועי טרור רצחניים לא ישיגו את מטרתם, מדינת ישראל ומשטרת ישראל לא תתפשר על ביטחון אזרחיה".

השר נפתלי בנט, שסיעתו "הבית היהודי" הובילה לאחרונה את החוק לשחרור מחבלים, הגיב לפרסום: "זהו וידוא הריגה לרעיון שחרור המחבלים. כשממשלת ישראל משחררת מחבלים, באותו רגע אנו גוזרים את דינן של משפחות שלמות, שעדיין אין להן פנים באותו הרגע. אחרי 30 שנה ברור שלישראל אסור לשחרר יותר מחבלים, בשום סיטואציה, נקודה".

יושב ראש הקואליציה מהליכוד ביתנו, ח"כ יריב לוין, הוסיף: "לכידת הרוצח מציבה תמרור אזהרה בפני כל שחרור מחבלים עתידי. האחריות לרצח רובצת על החברה הפלסטינית, שמגבה את הרוצחים והופכת אותם לגיבורים. ישראל חייבת לגרום לכך שרציחות וחטיפות יעלו לארגוני הטרור במחיר כואב, שישלם הציבור הפלסטיני כולו".