פרסום ראשון: המשטרה התייחסה לשיחת הטלפון מהנערים כאירוע הטרדה

המוקדן נשמע בסוף השיחה כשהוא אומר "נמאס לי כבר משיחות כאלה". במהלך השיחה, שערכה 2 דקות, אמר אחד הנערים למוקד – "נחטפנו". מי שקיבלה את הדיווח לראשונה במוקד הייתה שוטרת-חיילת כבת 19. השר לביטחון פנים אהרונוביץ': "לא הייתי ממהר להגיד את המילה – 'מחדל'"

השר יצחק אהרונוביץ' בביקור אצל משפחת החטוף מגוש עציון | צילום: חדשות10

פרטים נוספים נחשפים היום (ראשון) בקשר לשיחת הטלפון שביצע אחד הנערים למשטרה, בה דווח על החטיפה. מסתמן כי במשטרה התייחסו לשיחה שהתקבלה בליל חמישי כשיחה שבוצעה על ידי מטריד, ובגלל זה לא העבירו את המידע לצה"ל ולשב"כ. בסוף השיחה שערכה ב-2 דקות, נשמע המוקדן מגיב לדיווח ואומר - "נמאס לי כבר משיחות כאלה".

מי שקיבלה את השיחה בשלב הראשון הייתה שוטרת-חיילת כבת 19 המבצעת שירות חובה משטרתי, ולאחר מכן הצטרף המוקדן. בשיחה שערכה 2 דקות, ובה היו שיבושים ורעשי רקע, נשמע אחד הנערים אומר - "נחטפנו".

שלושת הנערים הגיעו ב-21:40 בליל חמישי לטרמפיאדה הסמוכה לאלון שבות והמתינו לטרמפ לכיוון בית שמש. ב-22:20 הם עלו לרכב בו חיכתה להם חוליית החוטפים. שתי דקות לאחר מכן, ב-22:22, ביצע אחד הנערים את השיחה למוקד 100, וכאמור דיווח - "נחטפנו".

למרות זאת, הסריקות אחר החטופים החלו רק כ-5 שעות מאוחר יותר. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס לביקורת הקשה שסופגת המשטרה מאז שנודע על השיחה. "אני שמעתי את הקלטת ואני אומר לכם - צריך לבחון את הדברים ולבדוק אותם. לא הייתי ממהר לומר את המילה 'מחדל'", אמר השר אהרונוביץ'.

כעת המאמצים מתרכזים במציאת הנערים החטופים, כשיסתיים האירוע תתבצע חקירה מקיפה על התנהלות המשטרה בעת השיחה, ותוצאותיה עלולות להיות קשות.