האם המשטרה לא הודיעה בזמן על חטיפתם של הנערים?

בדיקה ראשונית העלתה את כי האינדיקציה הראשונית שהתקבלה במשטרה הייתה מספר שעות לפני שהדיווח הועבר לצה"ל. המידע הועבר לצבא רק בשעה שלוש לפנות בוקר, מספר שעות לאחר היעלמותם של השלושה. תגובת המשטרה: נפיק לקחים לאחר איתורם של הנערים

יעקב נפתלי, גלעד מיכאל, אייל יפרח - שלושת הנעדרים מגוש עציון
יעקב נפתלי, גלעד מיכאל, אייל יפרח - שלושת הנעדרים מגוש עציון | צילום: חדשות10

האם החטיפה התרחשה בשל מחדל של המשטרה? מחקירת אירוע החטיפה של שלושת הנערים בגוש עציון עלה כי המשטרה קיבלה מידע ראשוני על מקרה החטיפה מספר שעות לפני שהעבירה אותו לצבא.

בדיקה ראשונית מעלה כי האינדיקציה הראשונית התקבלה במשטרה שעות לפני שהועבר הדיווח לצה"ל. המידע הועבר לצבא רק בשעה שלוש לפנות בוקר, מספר שעות לאחר שהגיעה האינדיקציה הראשונה למשטרה.

השלושה עלו לטרמפ בסביבות השעה 22:00 ביום חמישי. זמן קצר לאחר מכן התקבלה הודעה שהיוותה את האינדיקציה הראשונית, אך כנראה שבמשטרה לא הבינו את גודל האירוע. רק כמה שעות לאחר מכן, כשאביו של גיל-עד שער הגיש תלונה והודיע כי הקשר שלו עם בנו נותק, הבינו במשטרה שמדובר באירוע גדול ובמידע אמין והעבירו אותו לצבא.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "נפיק לקחים לאחר איתורם של הנערים".

בתוך כך הקבינט המדיני-ביטחוני דן בערב במשך שעתיים במצב והתעדכן היכן עומדים מאמצי החיפושים. לא הייתה זו פגישה על מנת להכריע על פעולות אופרטיביות אלא במרכזה עמד עדכון השרים בנעשה ובמאמצים בשטח.

מוקדם יותר הערב התייחס לאירוע ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי השלושה נחטפו על ידי ארגון טרור ולמערכת הביטחון אין בכך כל ספק. בנוסף נתניהו הטיל את האחריות על הרשות הפלסטינית: "אבו מאזן והרשות אחראים לכל התקפה נגד ישראל שיוצאת משטחם".