שני צעירים פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל, במסגרת אירועי יום הנכבה

ברחבי השטחים ציינו הפלסטינים בדקה דומיה את יום הנכבה, לרגל 66 שנים להקמת מדינת ישראל. ליד ביתוניה נפצעו שני הצעירים, אחד מהם בני 14, מכדורי גומי, ומאוחר יותר נקבע מותם בבית החולים. נתניהו: "הפלסטינים מחנכים את ילדיהם שצריך לגרום להיעלמותה של מדינת ישראל, ויש לנו תשובות לזה"

עימותים בין פלסטינים לחיילי צה"ל באל וולאג'ה שבשטחים, במהלך אירועי יום הנכבה | צילום: רויטרס

ברחבי שטחי יהודה ושומרון, וגם בתחומי הקו הירוק, מקיימים היום הפלסטינים אירועים לציון "יום הנכבה", הדרך שלהם להתייחס להקמתה של מדינת ישראל בשנת 1948.

במהלך עימותים שאירעו בין פלסטינים לכוחות צה"ל, נפצעו אנושות על פי דיווחים ברשות שני צעירים מכדורי גומי - על פי סוכנויות הידיעות, מדובר בנאדים נווארה בן ה-17 ובמוחמד אבו-טאהר בן ה-22 - ליד ביתוניא וכלא עופר. לאחר שפונו לבית החולים ברמאללה, נקבע מותם של השניים.

בשעה 12:00 בצהריים הושמעה ברחבי רמאללה והגדה המערבית צפירה בת 66 שניות, כמספר שנותיה של מדינת ישראל. ראש הפתח, אבו מאזן, מסר אמש הודעה לרגל יום הנכבה: "זה הזמן עבור מנהיגי ישראל להבין שאין ארץ מולדת לפלסטינים פרט לפלסטין, וכאן נישאר. זהו הזמן לסיים את הכיבוש הארוך ביותר בעידן המודרני. המטרה הזו היא בראש סדר העדיפויות שלנו".

ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו, שסייר בקרית הספורט בירושלים, התייחס אף הוא ליום הנכבה: "לא רחוק מכאן, עומדים דום ברשות הפלסטינית כדי לציין את האסון של הקמת ישראל, מדינתו של העם היהודי. הם מחנכים את הילדים שלהם בתעמולה אינסופית, שצריך לגרום להיעלמותה של מדינת ישראל.

"יש לנו הרבה תשובות לזה. התשובה הראשונה היא שאנחנו ממשיכים לבנות את המדינה שלנו ואת בירתנו המאוחדת ירושלים, וגם ניתן תשובה נוספת לנכבה - נעביר את חוק הלאום, הממחיש בבירור לעולם כולו שישראל היא מדינתו של העם היהודי".

בחיפה הוקפאה פעילות תאי סטודנטים ערביים

באוניברסיטת חיפה, הוקפאה פעילותם של תאי הסטודנטים של "חד"ש" ו"בני הכפר" בעקבות קיומו של אירוע ציבורי לזכר הנכבה ללא היתר, והליכים נפתחו נגד מספר סטודנטים. בתחילת המאי הוקפאה פעילותו של תא בל"ד למשך כחודש, בעקבות מפגש סגור בקמפוס עם מזכ"ל המפלגה. באגודה לזכויות האזרח מחו על כך: "חופש הביטוי נועד בדיוק לתכנים מעין אלה".

בהכנת הידיעה השתתפו אלי לוי וסוכנויות הידיעות