שרה נתניהו לא הגיעה לדיון בתביעת העובדת; השופט: "זה מקומם"

עורך דינה של אשת ראש הממשלה הסביר כי העריך שלא תספיק להעיד בפרשת שירה רבן ולכן החליטה להיעדר. השופט אברהמי: "אין סיבה שלא תהיה פה". מטעם נתניהו נמסר: "מכבדת את בית המשפט"

זמן צפייה: 01:45

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו לא הגיעה היום (שני) לדיון שמתקיים בתביעת עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר שירה רבן, בגין התעללות שספגה בעבודתה. עורך דינה של שרה נתניהו, יוסי כהן, טען בפני השופט כי העריך שלא תספיק להעיד, אך האחרון לא קיבל את דבריו ואמר לו כי "הדבר מקומם". השופט קבע כי בדיון הבא, ב-23 בדצמבר, אשת ראש הממשלה תחויב להתייצב והיא תעיד ראשונה.

"הגברת נתניהו הייתה צריכה להעיד ראשונה, אין שום סיבה שהיא לא תהיה פה", הוסיף השופט. "יש להצטער על כך שהנתבעת לא התייצבה לעדות. ההסבר שניתן אינו מניח את הדעת ויובא בחשבון בעניין הוצאות המשפט". כהן טען כי זכותו להעלות את אשת רה"מ לעדות אחרי יתר העדים, אך השופט שלל את הדברים ואמר כי שרה נתניהו צריכה להעיד ראשונה כיוון ש"היא בעלת הדין".

מטעמה של שרה נתניהו נמסר: "הגב׳ נתניהו מכבדת את בית המשפט. בשיחות שקיימה אתמול בלילה והיום בבוקר עם פרקליטה, עו״ד יוסי כהן, נאמר לה במפורש שהיא לא צריכה להגיע לדיון שהתקיים היום ושעליה להתייצב רק לדיון הבא שנקבע".

לכתבות נוספות בנושא >> 

יועמ"שית משרד רה"מ: "טענות על התעמרות של שרה נתניהו בעובדים"

פרקליטה של שרה נתניהו ביקש לזמן לעדות את יועמ"שית משרד רה"מ

בעקבות הטענות החדשות נגד שרה נתניהו: הפרקליטות פתחה בבדיקה

שרה נתניהו ושירה רבן
שרה נתניהו ושירה רבן | צילום: רויטרס

נעמי לנדאו, עורכת דינה של שירה רבן ביקשה לפסוק הוצאות נגד אשת ראש הממשלה. בתוך כך, השופט הוציא צו הבאה לנילי קדוש, חברתה של שירה רבן במעון, שגם היא לא הגיעה לעדות.

יעקב קדוש, סמנכ"ל בחברת מוריה, השייכת לעיריית ירושלים, העיד במהלך הדיון כי "שירה רבן סיפרה לי שהגברת (נתניהו) צעקה עליה והרימה עליה ידיים, והיא הצליחה לברוח בזמן". כמו כן, העיד קדטש כי רבן סיפרה לו שיש במעון ראש הממשלה שלושה סטים של בגדים: אחד לכביסה, שני לשירותים וסט נוסף של חדר השינה. "שבע שנים עבדתי בחברת מוריה ואף פעם לא עליתי לקומה השנייה במעון ראש הממשלה. לא היה אישור לעלות לשם", הוסיף.

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים פורסם כי בעקבות העדויות החדשות נגד אשת ראש הממשלה הפרקליטות החלה לבדוק את הטענות, ובתום הבדיקה יתנו חוות דעת משפטים ליועמ"ש האם לפתוח בחקירה פלילית. בחודש מרץ היועמ"שית של משרד ראש הממשלה שלחה מכתב ליועמ"ש מנדלבליט ובו טענות על התנהלותה של נתניהו כלפי עובדים במעון. בימים האחרונים, ברנע שומעת את העדויות ומעבירה ליועמ"ש.

יום קודם לכן, שלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, דיווחה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על עדויות חדשות של עובדים במעון ראש הממשלה שקיבלה לפני כמה שבועות, לפיהן שרה נתניהו התייחסה אליהם באופן לא ראוי.

מהעדויות עולה כי רעיית ראש הממשלה התעמרה בעובדים, גרמה להם לעבוד בשעות לא חוקיות ודיווחה דיווחים כוזבים. היועמ"ש מסר בתגובה שהוא התחיל בטיפול בטענות. כזכור, ברנע פארגו שלחה למנדלבליט מכתב דומה כבר בחודש מארס.