נתניהו: "בנט מביא מים לירדן - ועבדאללה נותן נפט לאיראן"

יו"ר האופוזיציה התייחס לפגישה בין רה"מ למלך ירדן, וטען כי ההסכם בין השניים, לפיו תוכפל כמות המים שמועברים לעמאן, "מקנה לטהראן כוח כלכלי עצום לפתח את הכלכלה ותוכנית הגרעין שלה"

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין ראש הממשלה נפתלי בנט לעבדאללה מלך ירדן, ויצא נגד ההסכם בין השניים בעניין המים שמועברים מהכינרת לעמאן. "בנט לא הבין שכשהוא נותן לו מים - עבדאללה במקביל נותן נפט לאיראן", טען נתניהו. כזכור, ישראל וירדן סיכמו שהראשונה תגדיל את מכסת המים שמועברת לשנייה, עד ל-100 מיליון קוב בשנה.

"עבדאללה, לצערי, הסכים להעביר צינור נפט מעיראק שנשלטת על ידי איראן דרך ירדן ומצרים, ובכך לתת לאיראן כוח כלכלי עצום לפתח את הכלכלה שלה - ובעיקר לפתח את תוכנית הגרעין ופעולות הטרור שלה", הוסיף יו"ר הליכוד. "כנראה שההתרגשות לקראת הפגישה לא הבהירה לו שהוא צריך לדרוש דבר הפוך".

בשלב זה, המשיך נתניהו לצאת נגד ממשלת בנט-לפיד, ואף כינה אותה "ממשלה חלשה", כלשונו. "גם עומאן זזה לכיוון של איראן - היא הודיעה שהיא מבטלת את כל הליכי הנורמליזיציה עם ישראל. זוכרים שהייתי שם בהזמנתו של הסולטאן? הכול זז לכיוון השני. למה? בגלל החולשה. החולשה מרחיקה והעוצמה מקרבת. זו ממשלה חלשה שמבטלת רבים מההישגים שלנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הישראלי שחשוד בהעברת מידע לגורמים זרים: יעקב אבו אל קיעאן

טרגדיה בלוד: בת 3 נהרגה מפגיעת כבאית; אמה נפצעה קל

בית המשפט הכריע: משה איבגי יישלח ל-11 חודשי מאסר

באותה הצהרה, התייחס נתניהו גם להחלטת הממשלה מאתמול להעביר את האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים - בהתאם לאולטימטום שהציבה מוקדם יותר מפלגת רע"ם. "לבנט יש רק 6 מנדטים כראש ממשלה, ובמציאות הזאת - כל חבר כנסת אנטי ציוני בממשלה הוא ראש הממשלה בפועל".

"בנט יהיה חייב להמשיך להיכנע לכל התכתיבים של המפלגות הערביות והאנטי-ציוניות כדי להישאר בשלטון. הוא כבר נכנע. כשמנסור עבאס דרש 50 מיליארד שקלים - בנט נכנע. אם הוא ידרוש לעצור הריסת מבנים לא חוקיים בנגב - הוא ייכנע שוב. אם עבאס יגיד לו לעמוד על רגל אחת, למחוא כפיים ולשים ידיים על הראש - בנט יבצע".

"בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד ייצוגי", סיכם נתניהו. "הוא ראש ממשלה בובה שנועד להעביר את השלטון. מבחינת לפיד - בעוד שנתיים, אבל מבחינת המפלגות האנטי-ציוניות הוא משרת אותן כראש ממשלה ייצוגי בממשלה הפלסטינית הישראלית הראשונה בתולדות המדינה".