היועמ"ש יבדוק את הפריצה לניידי המפגינים בבלפור ומעקב השב"כ

פרסום ראשון: לאחר שנועד עם גנץ, החליט מנדלבליט לקיים בדיקה אודות הפרשה שנחשפה בחדשות 13, שבמסגרתה השב"כ קיבל גישה לחומרים אישיים של חלק מהמוחים • המפגינים שמכשיריהם נפרצו - מגיבים

זמן צפייה: 03:09

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החל היום (ראשון) בבדיקה בפרשת הפריצה לניידים של מפגיני בלפור על ידי המשטרה והשב"כ, כפי שנחשפה אמש בחדשות 13. מוקדם יותר היום נפגש שר המשפטים בני גנץ עם מנדלבליט ואמר לו כי הנושא הזה מטריד אותו. בתגובה, השיב היועמ"ש כי גם הוא ראה את הפרסומים ושזה אכן מטריד אותו, ובעקבות כך שהוא החליט לפתוח בבדיקה בנושא.

במשרד המשפטים אישרו את הפרסום ומסרו בתגובה כי "הנושא אכן עלה בשיחה שהתקיימה בין מ"מ שר המשפטים לבין היועץ המשפטי לממשלה, והיועץ מסר כי הוא מקיים בדיקה של הפרסומים על מנת לוודא שפעולות אכיפת החוק ננקטות לפי הדין"

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יעלון הודיע על ריצה עצמאית של תל"ם: "הגיע הזמן לשינוי"

נתניהו: נעלה לקצב של 170 אלף חיסונים ביום

בעקבות החמרת ההגבלות: נוספו יותר מ-20 אלף מובטלים חדשים

אלפים צועדים לעבר בלפור
אלפים צועדים לעבר בלפור | צילום: חדשות 13

כזכור, מהלך זה של חדירה לטלפונים הפרטיים של המפגינים, אירעה לאחר שבמוצאי שבת האחרונה, נתניהו הוכנס לחדר צדדי ומאובטח במעון. בעקבות זאת, בשב"כ ובמשטרה החליטו לנקוט בצעדים דרמטיים שלא נעשו עד כה נגד המפגינים, וקיבלו היתר לפרוץ למכשירים ניידים וכן צווים לחיפוש בבתים של מפגינים. בפועל לא הייתה כוונה של המפגינים לפרוץ פנימה, אך כן תכננו להיקשר לגדר המעון.

זיו ברטפלד, אחד מהמפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נעצר לפני שבוע ושוחרר יום למחרת, אך הטלפון שלו נשאר בתחנת המשטרה במשך ארבעה ימים. "הסיבה שבגינה שב"כ נכנס לטלפון שלי היא הניסיון למצוא כל התכתבות שמדברת על ניסיון פריצה למעון ראש הממשלה. כמובן שהם לא מצאו". עוד הוסיף זיו: "אם הם יכלו לחדור לטלפון שלי מבלי ליידע אותי ולתת לי את האפשרות לערער, אז הדבר הזה יכול לקרות לכל אזרח במדינה".

זיו ברטפלד, מפגין בבלפור נגד ראש הממשלה שמכשיר הטלפון שלו נלקח ממנו על ידי המשטרה
זיו ברטפלד, מפגין בבלפור נגד ראש הממשלה שמכשיר הטלפון שלו נלקח ממנו על ידי המשטרה | צילום: חדשות 13

זאת ועוד, יום לאחר שברטפלד קיבל את מכשיר הטלפון שלו בחזרה, חוקרי משטרה מירושלים הגיעו לביתו של עודד אליש, מהנדס בן 78 המתגורר בקרית טבעון שבצפון עם צו חיפוש, וזאת לאחר שבטלפון של המפגין מבלפור נמצאה התכתבות בינו לבין אליש, כאשר הראשן ביקש ממנו לייצר אלמנט שיאפשר למפגינים לקשור את עצמם לגדר של מעון ראש הממשלה. "דבר ראשון, הם מחרימים לי את המחשב ואת הסלולרי, ואז אומרים לי שאני צריך לבוא למחרת לחקירה במוריה".

יום לאחר שאליש נחקר במשטרה, החוקרים הגיעו לביתו של אלוף-משנה במילואים רמי מתן בן ה-70, שם מצאו את הברזלים אותם הינדס אליש. "המשטרה אספה את כל הצינורות והאביזרים שהיו אצלי בבית ולקחה אותם, כמו כן גם את הטלפון שלי", סיפר מתןבהמשך לכך, עורכת הדין גבי לסקנ שיגרה שלחה היום מכתב לראש השב"כ ובו ביקשה הבהרות מדוע הארגון אוסף מידע על אזרחים שמפגינים נגד ראש הממשלה.

משב"כ נמסר בתגובה כי "השירות פועל בהתאם לכלים העומדים לרשותו על פי חוק, ותוך שיתוף פעולה עם משטרת ישראל".