תיעוד: מהומה בישיבת מועצת יש"ע

אנשי המאחז התפרצו היום לדיון שנערך בהשתתפות ראשי מועצת יש"ע באשר לגורל היישוב. כך זה נראה

אחרי שאתמול (שלישי) במהדורה דווח שפתרון נכסי הנפקדים שהוצע לתושבים המפונים בעמונה על שלוש חלקות סמוכות ירד מהפרק, נערכים בהנהגת יש"ע ובמערכת הביטחון להקמת אתר קרוואנים חלופי בתחומי ההתנחלות עופרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

היום במהלך שעות הבוקר התכנסה הנהגת יש"ע לדיון במזכירות היישוב עופרה. זמן קצר לאחר מכן הגיעו עשרות תושבים מעמונה, פרצו למבנה המזכירות, ופוצצו את הישיבה.

בתוך המקום התפתחו עימותים שגלשו גם לאלימות פיזית בין חלק מהתושבים לראשי ההנהגה ביש"ע. במקום נכחו באותה  עת יו"ר מועצת ישע אבי רואה וראש תנועת "אמנה" זאב חבר (זמביש). התושבים, ובראשם ראש מטה המאבק עמיחי בוארון, הטיחו בנוכחים: "אין לכם מנדט לפעול לפינוי עמונה". הם אף מתחו ביקורת על ראשי יש"ע על כך שלדבריהם הם עושים יד אחת עם הממשלה כדי לסתום את הגולל על פתרונות קיימים שעדיין ניתן להגיע אליהם בזמן שעוד נותר עד הפינוי.

מאחז עמונה (פלאש 90 נועם מוסקוביץ)
מאחז עמונה (פלאש 90 נועם מוסקוביץ)

גורמים במערכת הביטחון אומרים היום כי כפי שזה נראה כעת, לא יהיה מנוס מהקמת אתר הקרוואנים ביישוב עופרה, לאור ההערכה הגוברת שבלוחות הזמנים הקצרים שנותרו עד 25 בדצמבר לא ניתן יהיה להשלים את הליך הבדיקה וההסדרה של החלקות האחרות שעוד נותרו תחת התנגדויות.