ההסכם האחרון נחתם: צעד משמעותי נוסף בדרך לפטור מוויזות

השר בר לב וסגן שגריר ארה"ב בישראל חתמו במעמד שרת הפנים איילת שקד - שאחראית על תוכנית הפטור מוויזות - על הסכם בדבר שיתוף המידע, שבמסגרתו "יוכלו שתי המדינות לבדוק 1,000 פעמים בשנה טביעות אצבעות ולשאול אודות אזרחים שהורשעו בפלילים". שקד: "כעת נותר להעביר בכנסת שלושה חוקים"

זמן צפייה: 00:43

חרף העיכוב בחקיקה, נחתם היום (חמישי) הסכם אחרון שמהווה צעד משמעותי נוסף לקראת הפטור מוויזות לישראלים לארה"ב: השר לביטחון פנים, עמר בר-לב חתם יחד עם סגן שגריר ארה"ב בישראל, ג'ונתן שרייר, במעמד שרת הפנים, איילת שקד - שאחראית על תוכנית הפטור מוויזות - על הסכם בדבר שיתוף המידע (PCSC).

"כחלק מתהליך הכניסה של ישראל לתוכנית ה-VWP, תוכנית הפטור מוויזות לארה"ב, ישראל כמו יתר המדינות נדרשת לעמוד במספר תנאי סף בינלאומיים שיאפשרו לה להיכנס לתוכנית", נמסר. "בתחילת חודש מרץ ישראל חתמה על ההסכם הראשון בדבר שיתוף המידע והיום נחתם הסכם שני, המרכזי מבין השניים, שיאפשר שיתוף מידע באופן הדדי, הפעם אל מול ה-FBI. במסגרת שיתוף המידע יוכלו שתי המדינות לבדוק 1,000 פעמים בשנה טביעת אצבע שנלקחת מהמדינה השניה ולשאול אודות אזרחים שהורשעו בעבירות פליליות חמורות".

השרים שקד ובר לב וסגן השגריר
השרים שקד ובר לב וסגן השגריר

שרת הפנים שקד אמרה: "זהו, כל ההסכמים נחתמו, כעת נותר להעביר בכנסת שלושה חוקים. על אף שהליכוד מנסה לעכב לאזרחי מדינת ישראל את הפטור מוויזות שנמצאות בשלב הכי מתקדם שהיו איי פעם עקב שיקולים פוליטיים, אנחנו ממשיכים לרוץ בכל הכוח במקביל ולקדם עוד הסכמים שהם תנאי הכרחי לכניסה לתוכנית הפטור.

"ביחד עם שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, אנחנו עובדים ברמה היום יומית כדי לסיים את התהליך עד דצמבר", הוסיפה שקד, "אני מתחייבת להמשיך לקדם את המשימה הכל כך חשובה הזו ומתכוונת לדרוש גם אחרי הבחירות להמשיך ולעסוק בה על מנת להביא את הבשורה שכל אזרחי מדינת ישראל כל כך מחכים לה".

השר לביטחון הפנים בר-לב אמר: "הסכם ה-PSCS הוא בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל. ההסכם יסדיר מנגנונים להגברת שיתוף הפעולה בין ממשלת ישראל לממשל בארצות הברית בכל הנוגע למלחמה בפשיעה חמורה ובטרור, באמצעות מערכות מתקדמות שיאפשרו לנטר ולאתר גורמים חשודים".

"יתר על כן", הוסיף בר-לב, "מדובר בצעד נוסף ומשמעותי בתהליך השתלבותה של ישראל בתוכנית לפטור מוויזות לארצות הברית. תפקיד משמעותי בהובלת הפרויקט מוטל על המשרד לביטחון הפנים ועל משטרת ישראל, ואנו נפעל לקידומו באופן שיתרום ליחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית".