לאחר הקריאה לממשלת חירום לטיפול בקורונה: נתניהו שוחח עם גנץ

רה"מ שוחח עם יו"ר כחול לבן על נושא ממשלת האחדות, לטיפול בהתפשטות הנגיף. כחול לבן: גנץ הציע פגישה של צוותי המשא ומתן. הליכוד: תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה, ממתינים לתשובה

זמן צפייה: 01:16

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ שוחחו הלילה (שישי) לאחר קריאתו של נתניהו אתמול להקמת ממשלת אחדות לאומית לטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה.

ממפלגת הליכוד נמסר כי "בשיחה אמר ראש הממשלה לגנץ כי לאור התפשטות מגפת הקורונה בעולם ובארץ, זה הזמן להחלטות של מנהיגים. לכן, נתניהו חזר והזמין את גנץ לפגישה מיידית במטרה להקים מיד ממשלת חירום לאומית". עוד נמסר כי "ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה – לא בשגרה ולא בחירום" וכי "נתניהו ממתין לתשובתו החיובית של גנץ".

לכתבות נוספות בנושא:

נתניהו קורא לממשלת חירום לאומית; גנץ: מוכנים לדון בכך

גורמים בעבודה-מרצ: "נראה שפרץ לא מתנגד לאחדות בראשות נתניהו"

נתניהו והשר פרץ שוחחו: דנו בסגירת מערכת החינוך בשל הקורונה

בנימין נתניהו בהצהרה על נגיף הקורונה
בנימין נתניהו בהצהרה על נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

ממפלגת כחול לבן נמסר כי "גנץ הציע לנתניהו לקיים עוד הלילה פגישה בין צוותי המשא ומתן של המפלגות, בכדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה, בכדי להיאבק בהתפשטות הנגיף". עוד נמסר כי "גנץ הודיע לנתניהו, כי בכל מקרה, בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה" וכי "נתניהו טרם השיב לגנץ, נכון לשעה זו".

כאמור, אתמול הזמין נתניהו את גנץ לפגישה. זאת, לאחר שהצהיר מוקדם יותר כי נדרשת הקמה של ממשלת חירום לאומית בהקדם האפשרי.

בתגובה, הצהיר גנץ: "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום, ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור. לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

יו''ר כחול לבן בני גנץ לאחר קבלת תוצאות המדגם
יו''ר כחול לבן בני גנץ לאחר קבלת תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

תגובתו של גנץ נמסרה לאחר שערך התייעצויות עם בכירי מפלגתו בשאלת ההצטרפות לממשלת חירום, וכן שוחח עם אביגדור ליברמן, עמיר פרץ, ניצן הורוביץ וראשי הרשימה המשותפת, ותיאם עמם את המהלך. הוא צפוי לשוחח עם ראש הממשלה נתניהו בטלפון בהמשך הערב. גורמים בליכוד מסרו: "גנץ דיבר עם המשותפת, אך לא הגיב להזמנת נתניהו להיפגש".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם ראש הממשלה, ואמר לו כי הוא מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי. ריבלין הדגיש: "ביתי פתוח בפניכם".

"עלינו לעשות הכול כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו", אמר הנשיא. עוד הדגיש הנשיא כי בית הנשיא יעמוד גם הוא לרשות הצדדים כמקום מפגש ושיח וכי הוא נכון לסייע בכל שיידרש על מנת להביא להסכמות מהר ככל הניתן למען אזרחי ישראל.