"שיקום הרצועה - תמורת השבת הבנים": גנץ מסכם את "שומר החומות"

שר הביטחון התייחס בריאיון לחדשות 13 למבצע הצבאי והגדיר אותו הצלחה גדולה. על שיתוף הפעולה עם נתניהו: "הביטחון - מעל הפוליטיקה". על תפקיד ראש הממשלה: "אני צריך להיות, לא ברור מתי"

זמן צפייה: 09:39

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הערב (שישי) בריאיון לחדשות 13 לתכנון שאחרי מבצע "שומר החומות": "אנחנו מוכנים לשקם ולשיתוף פעולה כלכלי מול עזה - בתנאי שנושא השבויים והנעדרים יבוא על מקומו. תושבי עוטף עזה זכאים לכל הביטחון. אנשי עזה יכולים וצריכים לחיות ברמת חיים יותר טובה. אנחנו הולכים להיות עם אפס סובלנות מול החמאס ועם הרבה יותר התקפיות מבעבר".

כמו כן, התייחס גנץ למשבר הפוליטי הקיים ולעירוב הפוליטיקה בשיקולי הביטחון: "לא הייתי נותן להפוך את המבצע לפוליטי. אני מציע להיזהר לאן אנחנו מכניסים את הפוליטיקה. אני לא רוצה שאף אימא ששלחה את הבן שלה לצבא תחשוב שהבן שלה הוא כלי משחק פוליטי בידי מישהו. הביטחון הוא מעל הפוליטיקה ואני שמח שראש הממשלה שיתף פעולה בעניין הזה למרות המחלוקות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בצה"ל מודים: קושי מודיעיני מנע את חשיפת מערך הרקטות של חמאס

גורמים בימינה: בלי ממשלת ימין – ממשלת שינוי עשויה לקום בקרוב

לאחר הפסקת האש: הוסרו הנחיות ההתגוננות לעורף

שר הביטחון, בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

למרות שיתוף הפעולה עם נתניהו במהלך המבצע, גנץ עדיין סבור כי יש להחליף את ראש הממשלה: "הגיע הזמן להחליף אותו. הוא ראש ממשלה כבר 12 שנה. מתי הידרדרה החברה הערבית? מתי לא קודם פתרון ברצועת עזה? מתי קרו כל הדברים שאותם אנחנו פוגשים עכשיו?". בנוסף, גנץ פסל אפשרות להיות ראשון ברוטציה בממשלה עם נתניהו ואמר "אי אפשר לעקוץ אותי יותר, כל התופינים האלה ניתנו לי מזמן ואמרתי להם לא".

לדבריו של גנץ, הוא לא עסק בפוליטיקה בשבועיים האחרונים, אך כשנשאל על כך, ענה: "בשבוע הבא אחזור לכך". כשנשאל שר הביטחון על מידת התאמתו לראשות הממשלה, ענה: "אני חושב שאני יכול להיות, אני חושב שאני צריך להיות אך לא ברור לי מתי זה יקרה".

לטענה לפיה ארה"ב היא זו שכפתה את סיום הלחימה בעזה, השיב גנץ: "האמריקנים הביעו את תמיכתם בקידום סיומה של המערכה. אני חושב שטוב שאנחנו מקיימים איתם שיח פתוח. ארה"ב היא הידידה הגדולה ביותר ובוודאי החשובה ביותר שלנו וטוב שאנחנו משוחחים איתם".