שרים בקבינט קוראים לסיום המבצע: "בנק המטרות מיצה את עצמו"

בעקבות לחץ מדיני גובר מצד ארה"ב והאו"ם, נשמעות קריאות לסיים את הלחימה • שר ההגנה האמריקני רמז לגנץ: "מצפים שתסיימו את המבצע" • בכירים בצה"ל: מספר ההרוגים ב"תחבולה" נמוך מהצפוי

זמן צפייה: 06:39

על אף שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מעוניינים להמשיך את מבצע "שומר החומות" מספר ימים נוספים, שרים בקבינט סבורים שיש לחתור לסיום המבצע בטענה שבנק המטרות מיצה את עצמו - כך דווח היום (שבת) בחדשות 13. במקביל, גובר הלחץ המדיני על ישראל להפסיק את המבצע, כאשר מחר צפויה להתכנס מועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון בהסלמה.

לצד זאת, במסגרת התקיפות המסיביות ברצועת עזה, ישראל צברה הישגים רבים במהלך חמשת ימי הלחימה, כאשר ביממה האחרונה צה"ל התמקד בעיקר בהפגזת בתים של פעילי חמאס ברחבי הרצועה, כאשר בין היתר, הותקפו גם בתיהם של בכירי הארגון בשכונת רימאל.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105152035' autoplay='0' credit='' desc='עזה תחת הריסות' poster='' kid='1_o7zvdrai' duration='154']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: מבצע שומר החומות יימשך לתוך השבוע הבא

הכרעה, מצור, הסדרה או מריחה: האופציות של ישראל מול החמאס

מוחמד דף: בכיר חמאס שישראל לא מצליחה לחסל • פרופיל

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105152133' autoplay='0' credit='' desc='הפגנות ענק באירופה נגד ישראל' poster='' kid='1_o96syrxf' duration='253']

זאת ועוד, כתוצאה מתקיפות צה"ל, נשללה חלק מיכולת המנהרות של חמאס, מה ששיקף את עומק החדירה המודיעינית של ישראל לנכסים האסטרטגיים של חמאס. עם זאת, בצה"ל קיוו לפגוע במספר רב יותר של בכירי ופעילי חמאס, אך יש לציין כי מספר הנפגעים בתקיפות צה"ל טרם ידוע. בתוך כך, בכירים בצה"ל אמרו: "מספר ההרוגים ב'תרגיל ההונאה' נמוך מהצפוי".

במקביל, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יזם הערב שיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והביע את דאגתו לפגיעה באזרחים ברצועת עזה. כמו כן, ביידן ביקר בחריפות את ההתקפה על המגדל שבו שכנו משרדי סוכנויות התקשורת איי.פי, איי.אף.פי ואל-ג'זירה, כאשר הדוברת של הבית הלבן, ג'יין סאקי, צייצה באופן חריג כי "הבהרנו לישראלים שהבטחת שלומם של עיתונאים היא בעדיפות עליונה". בנוסף, אל נשיא ארה"ב הצטרפו מדינות בחרבי העולם וגינו את תקיפת מגדל המשרדים: "חוסר הפרופורציה בתגובה הישראלית".

הרס ברצועת עזה, מבצע שומר החומות, תקיפת צה''ל
ההרס בעזה לאחר תקיפות צה''ל

זאת ועוד, לצד סבב ההתייעצויות שקיים ביידן ביממה האחורנה בנוגע להפסקת סבב הלחימה הנוכחי בין ישראל לחמאס, בכירים במפלגה הדמוקרטית לחצו עליו להפסיק את הגיבוי שהוא מעניק לישראל, וטענו כי עליו לנקוט עמדה.

יש לציין כי בימים האחרונים ממשל ביידן סיכל כינוס של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא ההסלמה, אלא שבכוונתה להתכנס כבר מחר ולכן חלון ההזדמנויות של צה"ל לפעול בעזה אוזל.

שר הביטחון בני גנץ יחד עם שר ההגנה האמריקני הגנרל בדימוס לויד אוסטין
שר הביטחון בני גנץ יחד עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בד בבד, שר ההגנה האמריקני, הגנרל בדימוס לויד אוסטין, שוחח הערב עם שר הביטחון בני גנץ ורמז בפניו כי ארה"ב מצפה שצה"ל יתחיל לסיים את המבצע המתמשך בזמן הקרוב, זאת לצד גיבוי שהעניק לישראל בכל הקשור לזכותה להגן על עצמה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי שוחח היום עם ראשי הרשויות בדרום ואמר להם כי עליהם להיערך לימי קרב נוספים, וגם כי הלחימה תימשך במהלך חג השבועות החל מחר. בהמשך לדבריו, בצה"ל מכינים תוכניות תקיפה נוספות ליממה הקרובה, במטרה להביא הישגים צבאיים נוספים.