בנט לאחר מינויו לתפקיד שר הביטחון: "מודה לרה"מ על האמון בי"

יו"ר הימין החדש הודה לנתניהו, וציין כי הוא "מאמין במערכת הביטחון, צה"ל, מפקדיו וברמטכ"ל אביב כוכבי". שר העלייה והקליטה גלנט התנגד למינוי בעת ההצבעה בממשלה

זמן צפייה: 00:53

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הודה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו לשר הביטחון. שר העלייה והקליטה יואב גלנט (הליכוד) התנגד למינוי, שאושר בהצבעה הממשלה.

"מתוך תחושת אחריות עמוקה לביטחון מדינת ישראל, נעניתי ביום שישי לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו לשרת כשר הביטחון", מסר בנט. "יש לי אמון מלא במערכת הביטחון, בלוחמי צה״ל ובמפקדיו, ובראשם הרמטכ״ל רב-אלוף אביב כוכבי. כל חיי לחמתי למען ביטחון ישראל, בכל תחנות חיי - בסיירת מטכ״ל, ביחידת מגלן, בקבינט המדיני-ביטחוני ובכל תפקיד ציבורי. אני מודה לראש הממשלה נתניהו על האמון שנתן בי.  אפעל עמו יד ביד למען ביטחון ישראל".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, בתום 19 שנים של עשייה ציבורית, שר החקלאות מטעם סיעת הבית היהודי אורי אריאל הודיע על התפטרותו מהתפקיד. אריאל, שהודח כבר לפני תשעה חודשים מראשות מפלגת האיחוד הלאומי ולא התמודד בשתי מערכות הבחירות האחרונות, הגיש הבוקר את התפטרותו לרה"מ. על אף הדחתו, הוא נותר שר נוכח יחסיו האישיים עם רה"מ נתניהו ונוכח דרישת סמוטריץ שטען כי אין להשפיל אותו בצורה כזו.

בעקבות התפטרותו, התאחדות חקלאי ישראל קראו לראש הממשלה למנות שר חקלאות במשרה מלאה: "זו העת לאחריות לאומית ולא למשחקים פוליטים. החקלאות הישראלית ניצבת בפני שורה של אתגרים וקשיים המצריכים שר שיקדיש את כל כולו להצלת וחיזוק החקלאות הישראלית. החקלאות הישראלית היא חלק מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל, בשמירה על גבולות הארץ והבטחון התזונתי של תושביה. ישנם שורה של מועמדים ראויים לתפקיד, אנו מקווים כי מינוי שר החקלאות לא יהפוך לעוד כלי במשחק הפוליטי אלא יעשה מתוך אחריות לאומית לשמירה ופיתוח החקלאות הישראלית".

אורי אריאל
אורי אריאל | צילום: רפי קוץ

ביום שישי, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר הימין החדש נפתלי בנט למנותו לשר הביטחון - והאחרון הסכים להצעה. כך נמסר מטעם הליכוד. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה. במהלך פגישת השניים בלשכת ראש הממשלה, הציע נתניהו כי בנט ושקד יקבלו את תיקי הרווחה והחקלאות - או את תיק הביטחון.

בנט הסכים כי במידה שתוקם ממשלה חדשה, כגון ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון. עוד סיכמו השניים כי מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22, והודיעו כי הם מתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה - נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל. אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכול".