אשכנזי: נתניהו הציע לי להיות שר הביטחון; הליכוד: תפסיק לשקר

הרמטכ"ל לשעבר תקף את רה"מ, שטען כי בכיר כחול לבן התבטא בחריפות נגד בני העדה הדרוזית, ולכן לא ראוי לכהן כשר. הליכוד: "אם תמשיך לשקר - נפרסם ניסיונותיך להצטרף למפלגתנו"

זמן צפייה: 00:43

חילופי האשמות התפתחו הערב (שלישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכיר כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. ראש הממשלה הצהיר כי אשכנזי לא ראוי לכהן כשר ביטחון, ואילו האחרון הצהיר בתגובה: "נתניהו הציע לי רק לא מזמן להיות שר הביטחון". בליכוד הגיבו לדברים: "אם תמשיך לשקר, נאלץ לפרסם את הניסיונות שלך להצטרף לליכוד".

כאמור, מסכת ההאשמות החלה עם דבריו של נתניהו בכנס הליכוד במגדל העמק. "אתמול בני גנץ אמר שהוא ימנה את גבי אשכנזי לשר הביטחון שלו", אמר נתניהו. "זו הבטחה ריקה, כי כשהקלטות של אשכנזי ומנדלבליט יתפרסמו אשכנזי לא יוכל להיות שר הביטחון ולדעתי יפרוש מהפוליטיקה. יש שם דברים קשים מאוד אבל חלק מזערי מהם התפרסם. המאמץ שהוא עושה למנוע את פרסום הקלטות הללו. אם כחול לבן מדברים על שקיפות, תפעלו לאלתר לחשוף את קלטות אשכנזי מנדלבליט והציבור יראה וישפוט לבד".


נתניהו הוסיף: "שמעתי שיש דבר לא פחות חמור שאשכנזי אמר באותן הקלטות, אמירות מזעזעות על אחינו הדרוזים שקשרו את גורלם עם גורלנו. אני לחמתי לצד דרוזים, אני חייב את חיי שקיבלתי מגיבור ישראל סלים שופי בפעולה שעשיתי מעבר לקווי האויב, אני לעולם לא אשכח את זה, ושלחתי אותם גם אל הקרב. ביקרתי אותם בביקורי תנחומים של משפחות שכולות, ולשמוע רמטכ"ל שאומר דברים כאלה נגד בני העדה זה דבר מקומם ומזעזע. צו איסור הפרסום מונע ממני לפרט את מה שנאמר שם אבל אני חושב שכל אזרח בישראל שיודע את חובתנו לעדה היה מצטרף גם כן. לכן אני דורש את פרסום הקלטות הללו ועוד לפני הבחירות".

עוד בחדשות 13:

שדר פרסם תמלולי שיחות אשכנזי-מנדלבליט תחת צו איסור פרסום

הליכוד למ"מ פרקליט המדינה: התר פרסום הקלטות אשכנזי-מנדלבליט

השר אוחנה קורא להתיר את פרסום הקלטות אשכנזי-מנדלבליט

ביבי נתניהו וגבי אשכנזי
ביבי נתניהו וגבי אשכנזי | צילום: רויטרס

בתגובה, כתב אשכנזי בחשבון הטוויטר שלו: "שמעתי הערב את שקריו של נתניהו. אני לא ארד לרמה שלו, אם הוא לא מתבייש שהוא משקר, אני מתביייש בשבילו. אם הוא חושב שאני לא יכול להישאר בפוליטיקה - למה נתניהו הציע לי רק לא מזמן להיות שר הביטחון של מדינת ישראל? מנהיגות צריכה להיות ערכית - תבחרו לאיזה נתניהו אתם רוצים להאמין".

במפלגת הליכוד הגיבו לדבריו של הרמטכ"ל לשעבר: "אם תמשיך לשקר, ניאלץ לפרסם את הניסיונות שלך להצטרף לליכוד ואת הסירובים שקיבלת בגלל הדברים הנוראיים שאמרת בהקלטות שלך. עזוב פוליטיקה, קודם תתנצל בפני בני העדה הדרוזית, אחינו ואהובינו. זאת אזהרה אחרונה".

ח''כ גבי אשכנזי
ח''כ גבי אשכנזי | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר פנתה הליכוד למ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום על ההקלטות בנוגע לפרשת הרפז. מהמפלגה נמסר: "הציבור צריך לדעת ולשמוע את כל תמלילי שיחות אשכנזי-מנדלבליט על הסתרת מסמך הרפז. אם ח"כ גבי אשכנזי לא חושש מטענות על שיבוש חקירה, מרמה והפרת אמונים שיסכים לחשוף את כל תמלילי השיחות כבר עכשיו".

יומיים קודם לכן התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון בגל"צ להקלטות שיחות אשכנזי-מנדלבליט בנוגע למסמך הרפז, שנחשפו לראשונה בחדשות 13. "אני לא מבין - מה יש להם להסתיר?" שאל רה"מ והוסיף: "גבי אשכנזי רוצה להנהיג את המדינה, אם כחול לבן דוגלים בטוהר המידות כפי שהם טוענים - יש לפרסם עכשיו, עוד לפני הבחירות, את כל החומרים הללו".


רה"מ נשאל על דבריו ח"כ משה (בוגי) יעלון, שאמר כי "אפשר רק להניח למי יש אינטרס להציף את ההקלטות הישנות האלה" תוך שהוא מייחס את הנאמר לנתניהו בעצמו. רה"מ השיב: "ממש. זו בדיחה. אני 'מפעיל' את רביב דרוקר ואת ברוכי קרא, נו באמת. מקסימום - אני יכול לדבר בערוץ 20".

נתניהו ציין ביחס להקלטות כי "שמעתי שם דברים חדשים שלא הייתי מודע אליהם. יש לפעול בשקיפות - אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. די עם התירוצים". עם זאת, סייג רה"מ את דבריו והוסיף: "אם יש בהקלטות דברים של צנעת הפרט, נושאים משפחתיים, או דברים צבאיים הקשורים לביטחון - בסדר, שלא יפרסמו אותם. אך את כל השאר - יש לפרסם עוד לפני הבחירות".