בגלל חוק טיפולי ההמרה: הליכוד תימנע מלהעביר חוקים בכנסת

השר אמסלם הודיע כי אחרי שמפלגתו של גנץ תמכה בחוק בניגוד להסכם הקואליציוני, אין בכוונתו להעביר חוקים בוועדת השרים, למעט מקרים דחופים. זאת למרות שהליכוד הפרה את ההסכם עוד קודם לכן

זמן צפייה: 00:40

השר דודי אמסלם (הליכוד) הודיע היום (שישי) כי בשל תמיכתה של כחול לבן בחוק האוסר טיפולי המרה בניגוד להסכם הקואליציוני, לא יעברו במשך השבוע הבא חוקים חדשים. "הודעתי לשר ניסנקורן כי אין בכוונתי להעביר השבוע חוקים בועדת השרים, למעט חוקים דחופים הקשורים בקורונה", כתב בטוויטר. "השת"פ בין המפלגות בקואליציה בנוי על אמון, אולם כאשר זה מופר קשה להמשיך לעבוד ביחד. המקרה השבוע היה חמור במיוחד ומעיב על יחסי העבודה בינינו". זאת, למרות שכזכור הליכוד הפרה את את ההסכם עוד קודם, כשהביעה תמיכה בתקציב חד שנתי, וכן בתמיכה בהקמת ועדה לבדיקת ניגודי עניינים של שופטים.

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן), הגיב לדברי אמסלם: "שיתוף פעולה אכן בנוי על אמון. לכן תמוהה בעיני ההחלטה של הליכוד להפר משמעת קואליציונית לטובת פגיעה בשלטון החוק על ידי חקירת שופטים בישראל. תמוהה גם ההחלטה להפר את ההסכם הקואליציוני בנושא התקציב, בתקופה בה האזרחים צריכים ודאות כלכלית. המאבק בקורונה תוך שמירת זכויות האזרח והטיפול במשבר הכלכלי, אלו באמת הנושאים המרכזיים. אני מצפה ששותפים יפעלו בכל עת באמינות ובשיתוף פעולה. כחול לבן תישאר מצפן שפוי וערכי".

כאמור, ביום רביעי אושרה הצעת החוק לפיה יש לאסור על טיפולי המרה בקריאה טרומית, בתמיכת כחול לבן. חברי הכנסת החרדים זעמו על המהלך. ההצבעה הוכרעה ברוב של 42 תומכים ו-36 מתנגדים. גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הצביע בעד ההצעה.

לעוד כתבות בנושא >>

בתמיכת כחול לבן: החוק האוסר על טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית

בסביבת גנץ זועמים: נתניהו חותר לבחירות בתחילת השנה

הכנסת דחתה את ההצעה להקמת ועדת חקירה לשופטים

אמסלם תקף במליאה את כחול לבן, ובפרט את השר ניסנקורן. "כחול לבן סודקים את הקואליציה ומובילים לבחירות, זו חוצפה של גנץ ועזות מצח. אני מתבייש במה שעשיתם", הצהיר. "אתם נוהגים בחוסר יושר וחוסר הגינות. אנחנו סיכמנו בוועדת שרים לענייני חקיקה שזה לא עולה. מר שר המשפטים, אתה, יחד איתי, דחינו את זה. ולפני חמש דקות את המודעי לי. אתה לא מתבייש? אתה רוצה לקחת אותנו בכחש וכזב".

ניסנקורן בתגובה אמר לאמסלם כי "ראש הממשלה ידע על העמדה של כחול לבן לפני כמה שעות. דרעי ידע, גפני ידע, יו"ר הקואליציה ידע וחשבתי שגם אתה יודע. יותר מחצי מחברי הליכוד שהיו פה בחרו לא להצביע נגד החוק. אנחנו חתומים על הסכם שנחתם רק לפני מספר חודשים ונאמר בו תקציב דו שנתי. ההחלטה לעבור לתקציב חד שנתי תוך הפרה של ההסכם הקואליציוני מדברת בעד עצמה".

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

לפני ההצבעה, כתב יו"ר כחול לבן בני גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה. לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. זה הדבר הנכון לעשות".

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס אף הוא למהלך, וכתב: "אף אדם לא זקוק להמרה. סטרייטים ולהט"בים, אתם טובים בדיוק כפי שאתם".