חזרת זועבי לקואליציה: הרחוב הערבי קרא היום לרשימה המשותפת לשבת בצד

הח"כית ממרצ הגיעה לפגישה עם לפיד עם לא פחות משמונה ראשי ערים מהחברה הערבית. מפגן הכוח הזה הוא מסר ברור לרשימה המשותפת כי יש רצון של האזרח הערבי להיות חלק מהחברה הישראלית וקריאה לאיימן עודה וחבריו לשבת בצד • דעה

זמן צפייה: 03:34

ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי אמנם התחרטה כעבור שלושה ימים בלבד, אבל הסיפור בהחלטתה לשוב לחיקה של הקואליציה לא מסתכם בה אלא במי שהגיע איתה לפגישה עם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד.

רינאוי-זועבי ממרצ הגיע מלווה בלא פחות משמונה ראשי ערים מהחברה הערבית, בהובלת עלי סלאם, ראש העיר של נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל.

מפגן הכוח הזה הוכיח שראשי הרשויות המייצגים את החברה הערבית והאזרח הערבי בישראל אומרים במפורש לרשימה המשותפת כי הם מעוניינים להיות חלק ולהשתלב בחברה הישראלית ולא רוצים את "האנטי" של המשותפת.

Dst06242
חזרתה של זועבי לקואליציה היא מכה עבורו. יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מי שהוביל את המהלך הזה כבר מיום שישי היה סלאם, שריסק את מפלגת חד"ש של איימן עודה בנצרת וגם זכור כיצד הוא גירש אותו מהעיר בכמה אירועים. כל מה שקרה היום מעיד על הליך של "ישראליתיזציה" שחווה החברה הערבית תוך קריאה לרשימה המשותפת לשבת בצד ולא להתערב.

יכול להיות שהתהליך הזה יבוא לידי ביטוי אם וכאשר יתקיימו בחירות. האפשרות שהמשותפת לא תחצה שישה מנדטים היא גבוהה. למרות זאת, גם רע"מ תתקשה לשרוד ובחברה הערבית ינדדו למפלגות המרכז וגם למפלגה שלמרות הכול ממשיכה מאוד להיות פופולרית ברחוב הערבי – הליכוד.