מכתב לראש הממשלה: "יישם את מתווה הכותל" | דעה

מחר תתקיים תפילת ראש חודש וההערכה היא כי גם הפעם עשויה להתפתח אלימות בעקבות נוכחות נשות הכותל. מנכ"לית הארגון במכתב פתוח לראש הממשלה: "אתה הקמת ויזמת את רחבת התפילה הזמנית. האם הפחד ימנע ממך לבצע תיקון היסטורי?"

פעילות נשות הכותל
נשות הכותל | צילום: דניאל שטרית

אדוני ראש הממשלה, את ספרך "איך לנצח מגפה" פתחת במילים "אני זוכר איפה הייתי בבוקר 27 בפברואר 2020. זה היה יום שגרתי במשרד הביטחון". אצלנו במדינת ישראל, מעטים הם הימים השגרתיים, ודאי כשעובדים בפוליטיקה, אך ישנם ימים או תקופות אשר נחרטים בראשנו, כימים זכורים לטובה או חלילה, לרעה. האם אתה זוכר היכן היית ב-25 באוגוסט, 2013?

באותו יום, הוקמה עזרת ישראל בכותל, ביוזמתך ובמעורבותך הישירה. רחבת תפילה זמנית, בנויה מדיקטים של עץ, שאמורה הייתה לשמש כפתרון זמני עבור היהדות הליברלית, זו שמעוניינת בתפילה ללא הפרדה, עד אשר ייושם מתווה הכותל.

אז הייתה אמורה הרחבה לעבור שיפוץ נרחב שיהפוך אותה למקום תפילה מכובד וראוי. הניהול בה אמור היה לעבור לידי מועצה שלזרמים הליברליים ולנשות הכותל הייתה אמורה להיות נציגות בה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2111050847' autoplay='0' credit='' desc='עימותים ברחבת הכותל בחודש נובמבר' poster='' kid='1_cvvryta6' duration='137']

עשרות אלפי יהודים מתפללים ברחבה שאתה יזמת את הקמתה בכל שנה, שהייתה רק השלב הראשון בדרך ליישום מלא של מתווה הכותל שבו היית מעורב ישירות ובאופן משמעותי ביותר. אלפי טקסי בר ובת מצווה נערכו במקום מיום בנייתו. אמהות וסבתות רבות מודות לך על האופציה להיות נוכחות מלאות בטקס המרגש במקום לעמוד על כיסא פלסטיק במטרה לראות, ואולי אם יקרה נס, גם לשמוע את נער בר המצווה עולה לתורה. יהודים ויהודיות מכל רחבי העולם הגיעו לישראל ולראשונה ב-2013, יכלו להגיע לכותל ולהתפלל במקום כדרכם.

לצערנו, כולנו יודעים ויודעות מה קרה למתווה הכותל מאז. המתווה הוקפא בלחץ הרחוב החרדי ומנהיגיו שנכנעו לו ומאז ועד היום נשארה עזרת ישראל לא מונגשת, מסוכנת, רחוקה מהכותל עצמו.

נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: רויטרס

כשנבחרת אתה לראש הממשלה וכשמונתה ממשלתך, רוח חדשה של שינוי נשבה והתמלאנו בתקווה. הנה, אותו אדם שהיה מהוגי ויוזמי מתווה הכותל הוא עכשיו ראש הממשלה, אין ספק כי עזרת ישראל תוכשר והמתווה ייושם סוף סוף במלואו. ואכן, היו רגעים בהם היה נראה שכך עומד להיות.

אך לדאבוננו הרב, בשבועות האחרונים אנחנו שומעות קולות מדאיגים מצד בכירים ביותר בממשלתך, המעבירים מסר של דחייה, מסמוס ואולי אפילו נסיגה מיישום מתווה הכותל, והכול בשל שיקולים פוליטיים צרים.

מדי חודש, תפילת נשות הכותל מלווה באלימות קשה, שרק הולכת ומחריפה. במקום להעניש את הפורעים והאלימים, להגיש נגדם כתבי אישום, בוחרים לסגור נשים מתפללות במכלאה ובכך "להגן על שלומנו". הדבר משול לחבישת פלסטר על איבר שבור.

יוכי רפפורט מנכ''לית נשות הכותל
מנכ''לית נשות הכותל יוכי רפפורט | צילום: צילום: סיון פרג'

אדוני ראש הממשלה, שמך כבר רשום בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל. עכשיו השאלה היחידה היא כיצד אתה רוצה להיזכר: כמנהיג שהפחד הוא שמנע ממנו מלעשות תיקון היסטורי חשוב עבור העם היהודי כולו וכזה שסייע לקרוע סופית את הקשר בין ישראל ויהדות התפוצות הליברלית, או כמנהיג שהביא את הבשורה הנחוצה כל כך, שלכל יהודייה ויהודי בעולם יש מקום במדינת ישראל, מקום בכותל. מנהיג שחיבק וחיבר את יהדות התפוצות אל ישראל והביא שלום למקום הקדוש לעם היהודי. תקוותנו ותפילתנו היא כי תבחר באפשרות השנייה.

יוכי רפפורט היא מנכ"לית נשות הכותל

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר חדשות 13? שלחו לנו למייל: opinion13news@gmail.com