הח"כ מהעבודה שהכשיר את בן גביר • דעה

הכוכב החדש של מפלגת העבודה הוא לא אחר מאשר יו"ר עוצמה יהודית, שהפך למסע הקמפיין של ח"כ גלעד קריב. שלטי חוצות, מודעות בסושיאל ועימות בשידור חי. רק שכמה קולות בפריימריז בעבודה מחזקים גם את בן גביר עצמו

זמן צפייה: 04:52

מיד לאחר שסקר חדשות 13 החודש העניק למפלגת הציונות הדתית בראשות איתמר בן גביר תוצאה כמעט מעוורת של 13 מנדטים, צייץ ברל'ה קרומבי, ששימש כקמפיינר של בן גביר את המשפט הבא: "אל תשכחו להגיד תודה לגלעד קריב שהקמפיין שלו למען בן גביר נותן עבודה".

כך, במשפט אחד פשוט, הסביר קרומבי כיצד אדם שלא הצליח לעבור את אחוז החסימה באף מערכת בחירות בעשור האחרון הפך להיות הכוכב הגדול של זו הנוכחית. במילים אחרות -  בן גביר קיבל חותמת הכשר דווקא מיריביו הגדולים ביותר. הם שמנפנפים בשמו, ששמים אותו במרכז הקמפיינים שלהם הולכים ומאדירים את התופעה. הם מאמינים שזה יביא להם קולות בקלפי ואולי הם צודקים, אבל המתמטיקה פשוטה. אם זה מחזק אתכם בבייס, זה גם מחזק אותו.

ואכן, כוכב חדש הגיע למפלגת העבודה. איתמר בן גביר הפך לחלק בלתי נפרד ממסע הקמפיין של ח"כ קריב. הוא מעלה אותו על שלטי חוצות, על מודעות בסושיאל, בבאנר הראשי של האתר שלו. בן גביר הוא הכוכב של הקמפיין של גלעד קריב. ביום שישי הגיע אירוע הפריימריז המושלם - קרב בשידור חי בין בן גביר לקריב תוך מופע אימים של צרחות, של שני צדדים שווים.

ח''כ איתמר בן גביר
ח''כ איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קריב אולי מנסה ללקט קולות פריימריז על החשש הציבורי מהדמון שבנה, אך מדינת ישראל כולה תשלם מחיר כבד על עוד כמה קולות בפריימריז של קריב. האירוניה פשוט התפוצצה כשקריב סיפר כיצד ראשי הליכוד לדורותיהם היו מחרימים את אביו האידאולוגי של בן גביר, מאיר כהנא, והיו יוצאים מהמליאה כשנאם. אולי כדאי להסביר לקריב שלצאת מהמליאה זה בדיוק הפוך ממה שהוא עושה, זה בדיוק ההיפך מלצאת עם בן גביר לסיבוב הופעות. הם היו יוצאים מהמליאה כדי לא להתווכח איתו, כי ויכוח, גם אם נמוך הוא לגיטימי והוא מוסיף לשני הצדדים.

אם קריב מאמין שהעימות הזה חיזק אותו בעוד קולות בבייס שלו, הוא ודאי מבין שהעימות הזה גם חיזק את בן גביר בצד השני ואם כך, קריב מאדיר, מעצים ומחזק את בן גביר באופן מודע לחלוטין. העיקר שעוד כמה חברים במפלגת העבודה זכו להתרשם מקרב הצעקות בפריים טיים.

"במשך שנה לא הסכמתי להופיע איתו באולפנים", אמר קריב, "מה נשתנתה? יש לו פריימריז", הוריד איתמר בן גביר את המסכה מעל קריב וחשף את האמת. לשם הפריימריז גם שיתוף פעולה עם הבן גביריזם הוא לגיטימי. פתאום השד לא כל כך נורא. קריב במסע הפריימריז שלו מייצר השוואה בינו לבין איתמר בן גביר בין מפלגת העבודה האגדית לתנועת הכהניסטית המצומקת ונותן לבן גביר לגיטימציה ועוד קצת זמן מסך יוקרתי. הכול בשל הצורך ללקט קולות בפריימריז.

האדם הממוצע שצפה בהופעה הזו לא ראה נוקאאוט כפי שכל צד משוכנע שהביא, אלא הוא ראה קרב צעקות בין שתי עמדות שיתפוס כעמדות קצה שוות. המבוכה העמוקה הזאת שנוצרה בשידור חי בטלוויזיה וכללה שצף של קללות וצעקות הזכירה קטע קאלט פוליטי-טלוויזיוני בלתי נשכח מתקופת רשות השידור.

עו''ד סעיד חאג' יחיא
עו''ד סעיד חאג' יחיא

בתום עימות סוער בין חברי הכנסת אחמד טיבי לאופיר אקוניס, כשהשניים היו משוכנעים שהמצלמות כבו, הם נקלטו צוחקים ומחליקים כיפים זה עם זה. איני יודע אם גם במקרה הזה קריב ובן גביר החמיאו זה לזה על העימות או שיצאו מהאולפן באותה הסערה שבה נכנסו, אך גם אם לחיצת היד לא התרחשה באופן פיזי, היא בהחלט קרתה. קריב יצא לסיבוב הופעות יחד עם איתמר בן גביר מבחירה ומרצון. על שלטי חוצות זה טריק נמוך ולגיטימי, בשעות השיא של הפריים טיים זאת כבר בושה.

סעיד חאג' יחיא הוא עורך דין ויועץ תקשורת

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר רשת 13? שלחו לנו מייל: opinion13news@gmail.com