לראשונה זה שנים: נתניהו מתמודד עם מחנה מתנגדים • פרשנות

גדעון סער, שכבר לא מסתיר את כוונתו להתמודד לראשות הרשימה, החל לצבור תומכים שמחאו לו כפיים כשנכנס לכנס מרכז הליכוד וצעקו לעברו קריאות עידוד - תמונה יוצאת דופן במפלגה

זמן צפייה: 01:04

ההחלטה שהתקבלה הערב (ראשון) בכנס מרכז הליכוד, לפיה אם ייערכו בחירות לכנסת לא יהיו פריימריז במפלגה, הייתה צפויה. אך התמונות שמגיעות מהכנס הן יוצאות דופן - פעם ראשונה, זה הרבה שנים, שיש לראש הממשלה בנימין נתניהו מחנה לעומתי בליכוד.

גדעון סער, שרק היום אמר "נחושה דעתי להתמודד על ראשות התנועה", התקבל בתמיכה בכנס, אפילו שבמהלך נאומו הוא קיבל שריקות בוז מקהל תומכי נתניהו. אלא גם כאשר ראש הממשלה נאם בכנס, הוא נתקל בקריאות לטובתו של סער.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

Whatsapp Image 2019 12 08 At 1
גדעון סער בכינוס מרכז הליכוד | צילום: אופיר בר

כאמור, סער נאם היום בכנס מרכז הליכוד, ודיבר על הפריימריז לראשות המפלגה שנערכה בשנת 2002 - אז התמודד בנימין נתניהו מול אריאל שרון. "נתניהו לא תקע סכין בגבו של ראש הממשלה. הוא מימש את הזכות הדמוקרטית להתמודד, שהיא גם זכות החברים לבחור מי ינהיג אותם", אמר סער. תוך כדי נאומו, נשמעו קריאות מהקהל מצד תומכי נתניהו.

"גם מול מי שמכהן כיו"ר הליכוד למעלה מ-20 שנה, גם מול מי שמכהן יותר מכל אדם אחר בראשות הממשלה, גם מולו מותר להתמודד. ותהיה התמודדות", המשיך סער. "הניסונות לעשות דה לגיטימציה ולהכפיש מי שמבקש להתמודד, מנוגדות לאופי ולמסורת הדמוקרטית של הליכוד. התמודדות דמוקרטית מחזקת את התנועה, היא איננה מחלישה אותה".

כמה שעות לפני נאומו של סער, ראש הממשלה נתניהו נאם בוועידת מקור ראשון בבנייני האומה בירושלים, שם תקף את סער והתקשורת: "בשמאל מבינים שאם יפילו אותי הם יפילו את הימין. שימו לב לתופעה הזאת - את מי התקשורת השמאלנית תוקפת, ואת מי היא מהללת? את מי שהיא מהללת ומאתרגת, בסופו של דבר הוא יפרע את החשבון ויביא לה את הסחורה. הסחורה היא יהודה ושומרון. זה כלל פשוט מאוד שכבר הוכח בעבר".

נתניהו עולה לבמה בכינוס מרכז הליכוד
נתניהו עולה לבמה בכינוס מרכז הליכוד | צילום: אופיר בר

"מי שמבקע את המחנה שלנו, בעצם מפקיר בעת הזאת את יהודה ושומרון. כי ההגנה על יהודה ושומרון הייתה ותהיה נדבך יסוד במדיניות שאני מוביל ואני מתכוון להמשיך להוביל אותה בתמיכתכם. זה הזמן להתלכד וללכת ביחד, כדי להבטיח את עתיד מדינת ישראל וארץ ישראל".

זמן קצר לאחר מכן, ענה סער לנתניהו וכתב כי "את עתיד יהודה ושומרון יש להבטיח במעשים ולא בדיבורים: להפסיק את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C הנמשכת שנים באין מפריע. לפנות את חאן אל-אחמר, אחרי אינספור דחיות, ולהחיל ריבונות ישראלית על שטחי ההתיישבות שלנו - בהתאם להחלטת מרכז הליכוד מלפני שנתיים.