האתגר המרכזי בבחירות – להוציא את האנשים מהבית

המסרים של הבחירות הם על כאן ועכשיו ולא על העתיד כי הציבור עייף מסיבובי בחירות אינסופיים. כולם כבר מוכרים ועדיין יש ציבור רחב שלא יילך להצביע וזה מה שהפוליטיקאים צריכים להתמקד בו | דעה

זמן צפייה: 05:27

ישראל נמצאת במערכת בחירות חמישיות תוך שלוש שנים וחצי. על פניו, הכול נאמר. המסרים ידועים, המועמדים מוכרים ועדיין – יש ציבור רחב מאוד של ישראלים שלא יילך להצביע. הסיבות לכך הן עייפות מסיבובי הבחירות הקודמים, אדישות אל מול הנושאים הפוליטיים כאשר לתחושתם של האזרחים הם מתמודדים מול יוקר מחיה שרק עולה וזאת בתקופה היקרה בשנה ולכן הקשב שלהם לפוליטיקאים ולקמפיינים נמוך מאוד.

לכן, בעיותיהן של המפלגות הן לא עם הקהל שהצביע או יצביע להן. הם יודעים מי הקהל שיחזור ויצביע עבורם. יש, כמובן, כאלה שיצביעו בצורה שונה ממה שהצביעו פעמים קודמות אבל באופן גורף יש לא מעט ישראלים שלא יילכו להצביע ואם כן – הם יכולים לשנות את המפה הפוליטית. לכן, הקרב בסבב הבחירות הללו הוא על הקשב שלהם אלא לשכנע אותם ללכת ולהצביע למחנה הנכון מבחינת הפוליטיקאים.

קלפי בבחירות האחרונות
קלפי בבחירות האחרונות | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מבחינה פוליטית אנחנו רואים חיבורים בין מפלגות או דיבורים בנושא על מנת לצמצם את האפשרויות העומדות בפני הבוחר ולהבטיח שכמה שיותר מפלגות או גופים ייכנסו פנימה ולא "יבזבזו" את קולות הבוחר. בבחירות הללו אנו נראה התעסקות רחבה יותר בחיי היום יום שלנו, בבעיות "הפנים ארציות" כמו ביטחון הפנים, יוקר המחיה, מצוקת הדיור ופחות על איראן והאיומים האסטרטגים על ישראל.

זה כבר קורה ויתעצם ככל שמועד הבחירות יגיע. המסרים של הבחירות הם על כאן ועכשיו ולא על העתיד כי למי יש כוח לתכנן את העתיד כשהתחושה היא שהכול יקר, אבל מצד שני המשכורות לא מטפסות לשום מקום?

מצד הקמפיינים עצמם, אנחנו נראה קצב מהיר יותר של תגובות והתייחסויות בין המחנות (פינג פונג). לא יהיה נדיר לראות סרטון, פוסט או סטטוס שמגיב לזה של המתחרה בטווח המיידי. בעידן של מסרים מיידיים, מסרים פרסומיים של 15 שניות ותשומת לב מאוד קצרה של הקהל, אי אפשר להפקיר את הזירה למסר מסוים אחד ולכן נראה תחלופה גדולה של מסרים מרכזיים ולא מסר קבוע לאורך כל מערכת הבחירות כפי שהיה בעבר.

אמיר כלף
אמיר כלף | צילום: יח''צ

לכן, הבחירות הללו הן שונות מקודמותיהן בקושי להביא את הציבור לעניין בהן. הפעם, כאשר מדובר בחירות חמישיות תוך 3 שנים וחצי, האתגר הגדול של המפלגות והפרסומאים הוא קודם להוציא את הציבור מהבית להצביע ולכן הקמפיינים צריכים להיות מאוד חדים, ממוקדים ורלוונטיים לחיים שלנו בזמן הנתון.

אמיר כלף הוא מנכ"ל סוכנות הפרסום A2

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר חדשות 13? שלחו לנו מייל: opinion13news@gmail.com