ההטבות לפלסטינים ברמדאן – איוולת הגובלת בהפקרות | דעה

שוב טרור נענה בהטבות שרק מגבירות אותו. המדינה ממשיכה להתנהל בשני יקומים מקבילים שאין להם קשר. צריך להחזיר את המשילות ויפה שעה אחת קודם

פלסטינים מתפללים במתחם הר הבית בירושלים במהלך חג הרמדאן
פלסטינים מתפללים במתחם הר הבית בירושלים במהלך חג הרמדאן | צילום: רויטרס

שוב חג הרמדאן מתקרב ושוב אנו חווים מתקפת טרור משולחת כל רסן. וכאילו לא למדנו דבר, המדיניות הישראלית מציעה שלל תופינים בדמות הטבות שונות ומשונות, כאילו שאלו ירגיעו את תאוות הדם של אויבנו שמאיימת ומתרצת מעצמה, עם ובלי קשר לחגים, פסגות מדיניות ואירועים כאלה ואחרים.

בדף המסרים שיצא השבוע ממשרד ראש הממשלה הודגש כי יש לקיים בידול בין הפיגוע אתמול ובין עזה וחמאס "ובוודאי שלא לקשור את המקרה להקלות אפשריות ברמדאן".

הקלות הרמדאן, שאליהן התכוונו מנסחי דף המסרים, הינם שמשפחות אסירים ביטחוניים זוכים לביקורים ללא הגבלה, אשרות הכניסה לתפילות בהר הבית יגדלו באופן מסיבי ואישורי העבודה לערביי יהודה ושומרון ועזה לצידם יונפקו כמעט לכל דורש. כל זאת, על מנת לדאוג שמצב רוחם יהיה מרומם ולא יתעצבנו חלילה, בחג הקדוש.

ובכלל, כיצד זהות דתית וקדושה גורמת למאמינים לתפוס סכין, אבן ורובה ולצאת ולטבוח ללא אבחנה? ואם כך הדבר, האם מתנות מתחנפות יסייעו לכך, או דווקא ההפך?

ישראל מתנהלת בשני יקומים מקבילים שאין להם קשר. טרור מצד אחד והקלות מהצד השני. הניסיון מלמד שבכל פעם שניסינו לפייס את אויבנו - הטרור התגבר. כך היה בהתנתקות, כך בדחיית פינוי הפולשים בנחלת שמעון הצדיק בירושלים בטרם מבצע שומר החומות וכך גם כעת.

באינתיפאדה השנייה איבדנו 1,000 אזרחים עד שיצאנו לפעולה. בחודשים שקדמו למבצע חומת מגן הבהילו אותנו מלוחמה בשטח בנוי, שתגבה מאות הרוגים. כשהמבצע יצא לבסוף אל הדרך, סיימנו אותו עם הרס מרבית תשתיות הטרור ועד היום הוא זכור כאחד מהמבצעים המוצלחים שביצע צה"ל. ניתן רק לדמיין כמה חיי אדם היו נחסכים אם היו מבצעים אותו כמה חודשים קודם.

דני גונן ז''ל
דני גונן ז''ל

אנו עומדים בפתחה של מערכה בלתי נמנעת ועד שלא נבין זאת לא נוכל לצאת ממנה. יש לצאת למבצע חומת מגן בקרב ערביי ישראל, להיכנס לכפרים, לעבור מבית לבית, לתפוס נשקים ולהחזיר את המשילות בכל אותם אזורים אותם הפקענו מעצמנו ויפה שעה אחת קודם. בנוסף, ישנה חבילת הרתעה שלמה שאותה הצענו בפורום בוחרים בחיים, חבילה אותה אימצה מפלגתו של ראש הממשלה בנט במערכות הבחירות האחרונות. רק תיקוף חבילת ההרתעה על כלל מרכיביה תשנה את המשוואה, ומחבלים יחשבו טוב טוב לפני שהם יוצאים לבצע פיגוע.

דבורה גונן היא אימו של דני גונן ז"ל שנרצח בפיגוע טרור בשבוע הראשון של הרמדאן ומראשי פורום בוחרים בחיים

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר חדשות 13? שלחו לנו למייל: opinion13news@gmail.com