ברקת ושחר לא יכולים לשתוק: תיק הכדורגלנים חייב להיבחן מחדש | דעה

אלמוג בוקר, שחשף את ההתכתבויות של הכדורגלנים עומר אצילי ודור מיכה בפרשה שבה היו מעורבים עם הקטינות, בטור מיוחד לקראת הפרק השני שישודר הערב במהדורה המרכזית: "אנשים צריכים לקחת אחריות ולזכור שהקורבנות הן הנערות, שמאז לא חזרו לעצמן"

זמן צפייה: 09:59

כל אחד מאיתנו, אזרחים מן השורה, קצינים במשטרה ופרקליטים בכירים במערכת המשפט צריכים הבוקר (חמישי) הזה לזכור דבר אחד: ההתכתבויות שנחשפו אמש במהדורה המרכזית של חדשות 13 פגעו פגיעה ישירה בשתי נערות בנות חמש עשרה. ילדות שמאז לא חזרו לעצמן.

אחת מהן יושבת בבית וכמעט לא יוצאת החוצה לבד, אינטרקציה עם גברים - זה בכלל לא בא בחשבון. היא פשוט לא מסוגלת. פוחדת, רועדת. ומהצד השני 2 כדורגלנים בכירים, עומר אצילי ודור מיכה, שהפכו לקורבנות בסיפור הזה. כך לפחות הם חושבים ממש עד היום הזה. ולא רק הם.לפחות עד אתמול בערב.

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

זה הזמן של כל הגורמים הרלוונטים לקחת אחריות: ההתאחדות לכדורגל צריכה לומר אמירה ברורה: האם השחקנים האלה ראויים ללבוש את מדי הנבחרת? אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע שבה משחק מיכה ויעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה שבה משחק אצילי, לא יכולים להמשיך ולשתוק. המינימים היה לדרוש מהם להתנצל באופן אישי לפני הקטינות וגם את זה הם לא עשו לפני שקיבלו חוזי עתק בשתיים מהקבוצות המובילות בארץ.

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

וכן גם המשטרה והפרקליטות צריכים לפתוח את התיק מחדש ולבדוק איך התיק הזה נסגר מחוסר אשמה. איך יכול להיות ששני הכדורגלנים, ששואלים את עצמם שוב ושוב האם זה חוקי, ומכנים את הנערות "קטינות" ו"ילדות", יצאו מזה כאילו לא קרה דבר. כאילו לא הייתה כאן פרשה מכוערת של ניצול קטינות.

ההתכתבויות האותנטיות מזמן אמת, על סוגיית הגיל, האלכוהול, והסמים חייבות להיבחן מחדש. זאת לא רכילות זולה, זאת פרשה חמורה שמאחוריה עומדות שתי ילדות, שהפכו לחפץ בעבור שני שחקנים בכירים בכדורגל הישראלי, כאלה שאמורים לשמש דוגמה לבני הנוער שמעריצים אותם.

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

ישבתי אתמול בלילה וקראתי את כל הודעות הנאצה שקיבלתי ברשתות וגם את האיומים. ולא, אני לא מתרגש, ממש לא. דבר אחד הפריע לי: נזכרתי שאת האיומים והנאצות האלה, קיבלו הנערות אחרי שהפרשה נחשפה. אותם גיבורי מקלדת האשימו אותן, את הקורבנות, בפרשה ואף איימו שיפגעו בהן. אז, באותם ימים, הוגשה תלונה במשטרה, אבל מה קרה? התיק נגד אצילי ומיכה נסגר, אבל אף אחד לא טרח לעדכן עד היום את שתי הנערות מה קרה עם התלונה שלהן. לפתוח את התיק מחדש. עכשיו.