למה חשוב להמשיך במבצע? מעכשיו ישראל תקבע את סדר היום • טור

בשלוש השנים האחרונות צה"ל איבד את כושר ההרתעה שלו, וחמאס קבע איך ומתי נחייה את חיינו. כעת, ארגון הטרור יורד על הברכיים ומתחנן להפסקת אש - וזה הזמן להשיג את הניצחון בשביל העוטף

מבצע שומר החומות, תקיפה ברצועת עזה
מבצע שומר החומות, תקיפה ברצועת עזה | צילום: רויטרס

למה כל כך חשוב להמשיך במבצע? בשלוש השנים האחרונות צה"ל איבד את כושר ההרתעה שלו וחמאס היה זה שקבע את סדר היום: מתי הילדים ילכו לבית הספר, מתי נסגור את החלונות של הממ"ד, איך נחגוג את החגים שלנו וכמה פעמים בשבוע נצטרך לעבור במרכז החוסן ולקבל טיפול שיאפשר לשרוד ולעמוד על הרגליים.

ארגון הטרור, זה שכל פעם מכרו לנו שהוא לא רוצה הסלמה רחבה, ניהל כאן הסלמה מדודה ושיטתית שהפכה למלחמת התשה בתושבי עוטף עזה: רקטות, מנהרות, שריפת שדות עם בלוני תבערה, בלוני נפץ וחדירות מהים - 20 שנה של גיהינום.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105151920' autoplay='0' credit='' desc='"ישראל חייבת לתושבי העוטף את המשך התקיפות ברצועה": המונולוג מהלב של אלמוג בוקר' poster='' kid='1_su89yke4' duration='298']

עכשיו פתאום, אותו חמאס, שבנה עיר תחתית, מקלט לפעילי הטרור, והיה בטוח שאי אפשר להכות אותו - יורד על הברכיים ומתחנן להפסקת אש. תבינו, "המטרו", זה הכלי הכי משמעותי שהיה לחמאס במלחמה נגד ישראל. עשרות קילומטרים מתחת לאדמה שבהם אוכסנו אמצעי הלחימה וכך הם היו מועברים ממקום למקום. משגרים ובורחים. לחמאס יש עוד אלפי רקטות, אבל כבר היום הרבה יותר קשה לו להניע אותן.

בשלוש השנים האחרונות, בזמן שהדרג המדיני סירב לקבל החלטה מה לעשות, צה"ל בשיתוף שב"כ אספו מודיעין שאיפשר להם להגיע מוכנים לרגע הזה. אמנם מספר ההרוגים במבצע הלילי שבמהלכו הותקף ה"מטרו" לא ממש משמעותי, אך הדבר החשוב ביותר הוא שהיכולת התת קרקעית של ארגון הטרור נפגעה קשות והוא עוד לא מבין עד כמה הוא נפגע במבצע הזה. מצד שני, גם אנחנו לא. לכן, זה בדיוק הזמן להמשיך ולתקוף אותו.

ירי טנקים לעבר הרצועה במבצע שומר החומות
ירי טנקים לעבר הרצועה במבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

"שומר החומות", זה שם נחמד אבל למבצע יש שם ומטרה אחרת לגמרי - להחזיר את כושר ההרתעה ולהשיב לתושבים בעוטף עזה את השקט. עד מתי צריך להמשיך? עד שהרמטכ"ל, ראש השב"כ, אלוף פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה יגידו "מיצינו", ובשלב הזה אנחנו עוד לא שם. נכון, זה קשה להיות בממ"ד, אבל זה הרגע של כולנו לגלות אחריות, לפעול לפי ההנחיות כדי שלא יהיו נפגעים ולאפשר לצה"ל לעשות את העבודה.

עוד דבר אחד, המבחן האמיתי של המבצע הזה יהיה ביום שאחרי, ברגע שתשוגר הרקטה הראשונה, ישראל חייבת להגיב כאילו הייתה זו מתקפת רקטות לאזור באר שבע, תל אביב וירושלים. רק ככה ארגון הטרור יבין שאסור לו להתעסק עם תושבי העוטף. מחפשים תמונת ניצחון? הראש של מוחמד דף לא מעניין אותי. תמונת הניצחון של כולנו היא שתושבי עוטף עזה יוכלו לחיות חיי שגרה. בלי אזעקות, בלי כדורים פסיכיאטריים ובלי טיפולים במרכזי החוסן - סתם שגרה כמו בתל אביב ובירושלים.