סער פונה לבוחרים עם טקטיקת נתניהו – ומציג עצמו נרדף • פרשנות

יריבו של ראש הממשלה לראשות הליכוד נאלץ להשתמש רוב הזמן בקמפיין שכלתני, וכדי לפצות על כך הוא פונה לרגש של המצביעים ומנסה להתגבר על האהדה לנתניהו - תוך שהוא מציב את עצמו בעמדת הקורבן

זמן צפייה: 05:02

הפריימריז בליכוד: קמפיין הבחירות לראשות הליכוד מגיע לישורת האחרונה, וגדעון סער ממשיך לנסות להתגבר על האהדה העזה של מצביעי המפלגה לנתניהו. יריבו של ראש הממשלה נאלץ להשתמש רוב הזמן בקמפיין שכלתני לפיו לנתניהו אין סיכוי להקים ממשלה, ומשמעות בחירה בו היא ישיבה באופוזיציה.

אלא, שבקמפיין יש לפנות ללב הבוחרים, וכדי לדבר גם לרגש המצביעים, מגייס סער את אחת האסטרטגיות המועדפות על נתניהו – ומציב את עצמו בעמדת הנרדף. המסר שהוא מעביר למצביעים: "אותו נתניהו ששנים מוכר שהוא נרדף על ידי התקשורת והשמאל, רודף עכשיו אותי ואת משפחתי".

את הטענות לרדיפה מצד מחנה נתניהו העלו חברת הכנסת מיכל שיר, מראשונות התומכות בסער, שאמרה בכנס תומכים כי "אני מודה לאלוהים שההורים שלי לא בחיים כדי לשמוע איך מדברים עלי", ואשתו של סער – העיתונאית גאולה אבן שסיפרה בריאיון לווינט כי ילד בגנו של בנה הצעיר אמר לו ש"מישהו בטלוויזיה אמר על אבא שהוא דפוק".

עוד בחדשות 13:

סער על טענות נתניהו: "התקפות מופרכות ובלתי ענייניות"

רה"מ עונה לסער: "ההצעה למנות אותי לנשיא – יישור קו עם השמאל"

הח"כית שתומכת בסער: "טוב שילדיי לא קוראים את הכינויים כלפיי"

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס,לע''מ

מוקדם יותר השבוע אמר סער כי אם ייבחר, יפעל כדי שנתניהו יהיה בעתיד נשיא המדינה. "אני מודה שלא תהיה תגובה חיובית להצעה זו, אבל אפעל בזמן אמת כדי שזה יקרה", אמר במהלך כנס פעילים בנתניה. "אם ייבחר לנשיאות, יוכל נתניהו להמשיך לתרום למעמדה של מדינת ישראל בעולם".

בתגובה לכך, הצהיר נתניהו כי "הספין של גדעון סער מעיד לצערנו שהוא התיישר עם הקו של התקשורת והשמאל כדי לסלק אותי מהנהגת המדינה. זה לא הזמן לפילוג בליכוד אלא לאחדות".

במהלך הקמפיין הקצר לראשות הליכוד, תקפו בכירים במפלגה את סער על כך שהחליט להתמודד נגד נתניהו, דבר שלטענתם משרת את השמאל. בין היתר, מתחו עליו ביקורת השר כץ וחבר הכנסת ניר ברקת. סער, מצדו, הקפיד שלא לתקוף את נתניהו בהקשר המשפטי, אלא לציין את טענתו שלראש הממשלה אין סיכוי להרכיב קואליציה, אחרי שכשל במלאכה פעמיים.

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר פתח סער את הקמפיין שלו לראשות הליכוד בכנס באור יהודה, שבו ניכר המאמץ לשוות ממלכתיות לאירוע: סמל המדינה הוצב אחר כבוד על הבמה, המנון המפלגה התנגן ברקע והאולם היה מלא. שמוליק מזרחי, תומך נלהב בסער, אמר כי "אם גדעון סער לא יהיה בראש הליכוד - המפלגה יורדת לאופוזיציה. תם שלטון הפחד".

נתניהו, מצדו, שינה מעט את גישת הפרסומים ברשת, והחליט לפגוש את קהל תומכיו פנים אל פנים. בכל יום הוא מבקר בשלושה עד חמישה כנסים ביום, בערים שונות בארץ. שלומי ועקנין, אחד מתומכיו של נתניהו, הודה לסער על כך שעורר אותם לצאת מבתיהם: "עד היום ישבנו על הכורסאות מול הפייסבוק באינטרנט, והוא גרם לזה שנצא החוצה. הוא גרם לנו לזעם".