חרף ההקלטות: יהיה קשה לגבש אישום נגד רה"מ בתיק 2000 • פרשנות

נתניהו, שהקליט את השיחות עם מוזס, הקפיד לדבר בצורה פתלתלה, בניגוד לאחרון. מנגד, פניותיו לאלקין ולוין, וכן בקשותיו מאדלסון, מעלים ספקות לגבי לגיטימיות השיחות עם מו"ל ידיעות אחרונות

זמן צפייה: 05:37

תיק 2000: מהקלטות השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, שפורסמו אמש (שבת) ב"המקור", עולה כי במהלך הדו-שיח בין השניים, נתניהו נקט בגישה פתלתלה, מעט יותר עדינה מאשר מוזס. זאת, ככל הנראה כי ידע שיש מכשיר הקלטה שמתעד את השיחות ואף קיבל עצה מעורך דינו ששום דבר מדבריו לא ייראה כמו עסקה. מנגד, קשה להאמין שאדם כל כך חזק, עוצמתי, משפיע ומנוסה כמו נוני מדבר כפי שנחשף - אפילו אם הוא מניח שהוא לא מוקלט.

טרם ברור אם אכן הדברים יבשילו לכדי כתב אישום נגד נתניהו. מצד אחד דבריו של ראש הממשלה אינם חד משמעיים. מנגד, נשאלת השאלה אם נתניהו רק שיטה במוזס בצורה כזו מתוחכמת - מדוע הוא שוחח עם שלדון אדלסון וביקש ממנו כל מיני בקשות? למה נתניהו דיבר עם זאב אלקין ויריב לוין וביקש מהם להגיע לכל מיני פשרות? מדוע הוא שלח את העוזר שלו ארי הרו להיפגש עם לוין ולחפש הצעות שיאפשרו פשרה עם מוזס?

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סופ"ש קטלני בכבישים: 3 בני אדם נוספים נהרגו בתאונות דרכים

חשד לרצח בצפון: גבר בן 37 נורה למוות

טרגדיה בחופשה: תושב עמק חפר בן 82 טבע למוות בסיני

מול ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס
מול ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס | צילום: חדשות עשר

לפיכך, יש כל מיני מעשים שקצת "מעקרים" את הפתלתלות של נתניהו. במהלך הפגישה בינו לבין מוזס הוא היטלטל בין עמדה לגיטימית - כגון להגיע למו"ל עם טענות על מה שמתפרסם אצלו בעיתון, לבין טענות פחות לגיטימיות כמו להעביר חוק שבא בתמורה לכך שהוא ימתן את הטון.

הקלטות השיחות בין נתניהו למוזס - נחשפות

אתמול, כאמור, נחשפו הקלטות השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, חומר הראיות המרכזי בתיק 2000. בהקלטות הבלעדיות שפורסמו בתוכנית "המקור" בערוץ 13 בין היתר נשמע נתניהו אומר למוזס: "החוק הוא נכון בפני עצמו, ואני אתמוך בו. אבל אם אתה בא להפיל אותי, אז אני אפתח בכל הכלים שיש לי, ואני אפתח, כי בסוף זו תהפוך למשימת חיי. צריך להכיר אותי, אתה מכיר אותי חלקית. וזה דבר שאפשר להימנע ממנו". בתגובה אומר לו מוזס: "אז האם אפשר להימנע על סמך זה שאתה מבטיח לי שיהיה משהו בעתיד?".

ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהו | צילום: רויטרס

באחת מהפגישות נתניהו מדבר על מוזס על אחד הכתבים של העיתון: "יש כתב בשם יגאל סרנה. אתה מכיר אותו? עובד בשבילך". מוזס בתגובה אומר שהם ניסו "להיפטר ממנו", ונתניהו משיב: "אבל אתה לא פיטרת אותו. יגאל סרנה החליט לכתוב נגדי השבוע. הוא תוקף ומדבר על הילד שגויס לצבא". מוזס בתגובה: "ביבי, יש לנו עשרות עיתונאים שכותבים בפייסבוק. יגאל סרנה הוא טיפוס. אני אומר לך יש עוד כתבים בעיתון".

נתניהו לא מתרצה ואומר: "יגאל סרנה במקרה כותב את זה עכשיו, באמת נו, נוני. יגאל סרנה כותב את זה במקרה? נו באמת! פתאום, החליט לכתוב. פתאום, מה קרה?!". מוזס משיב: "אתה לא מקבל את זה שאנשים בפייסבוק כותבים ואין לנו אפס שליטה על זה? אתה לא מקבל את זה?".