יומיים לבחירות: נתניהו מגיע לישורת האחרונה מעודד • פרשנות

בעוד שבגוש המרכז-שמאל שתי מפלגות בעלות השפעה משמעותית עלולות לא להיכנס לכנסת ה-24 - בימין, בשונה ממערכות הבחירות הקודמות, קולות הבוחרים לא צפויים להיזרק ל"פח אחוז החסימה"

זמן צפייה: 01:23

יומיים לבחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לישורת האחרונה לפני יום הבוחר במצב רוח טוב, זאת משום שהקולות בימין מסודרים טוב, לעומת במערכות הבחירות הקודמות. הסקרים מראים כי כל המפלגות בימין עוברות יכולות להיכנס לכנסת, ואף קול לא ייזרק ל"פח אחוז החסימה".

מנגד, בגוש המרכז-שמאל הסיפור הוא הפוך – שתי מפלגות בעלת השפעה משמעותית, מרצ וכחול לבן, עלולות לא לעבור את אחוז החסימה, ובמקרה של המפלגה הכלכלית של ירון זליכה – הסקרים צופים שלא תיכנס לכנסת ה-24 בוודאות. זאת, לצד ירידה דרמטית באחוזי ההצבעה במגזר הערבי.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, מסקר חדשות 13 האחרון לפני הבחירות, שפורסם בסוף השבוע, עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה מתחזקת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם ועומדת על 30 מנדטים. מנגד, יש עתיד מאבדת שני מושבים ועומדת על 18.

המפלגה השלישית בגודלה היא ימינה, אך היא נחלשה במנדט אחד ובסקר זה קיבלה 10 מושבים, כך גם תקווה חדשה, שהתחזקה במנדט אחד לעומת הסקר הקודם. המפלגה הבאה היא הרשימה המשותפת עם שמונה מנדטים, אחר כך ש"ס, שגם היא עם שמונה ואז יהדות התורה עם שבעה.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

ישראל ביתנו נחלשה במנדט אחד וקיבלה שישה מושבים, כך גם מפלגת העבודה, בעוד שהציונות הדתית עומדת על חמישה. מרצ, כחול לבן ורע"מ מגרדות את אחוז החסימה ומקבלות ארבעה מנדטים כל אחת. המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה, כמו בשאר הסקרים, גם הפעם לא עברה את האחוז החסימה.

ממפת הגושים המסתמנת עולה כי גוש נתניהו, הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית, עומד על 50 מנדטים. הגוש להחלפתו נחלש מהסקר הקודם, ועומד על 56 מנדטים. בתווך, ימינה עם 10 מנדטים ורע"מ עם ארבעה.