אסטרטגיית נתניהו לבחירות: "ניצחון נגד כל הסיכויים" • פרשנות

לקראת סבב בחירות שלישי, וכששלושה כתבי אישום נגדו, ראש הממשלה עדיין שואף להגדיל את גוש הימין ל-61 מנדטים. הגישה שלו לקמפיין: "אני בעמדת נחיתות - אבל לא הכול אבוד"

זמן צפייה: 03:27

בדרך לבחירות 2020: בעוד שעות ספורות (רביעי) צפויה הכנסת להכריז על פיזורה לקראת סבב בחירות שלישי בתוך שנה, ובקמפיין הליכוד מתכננים לדבוק בגישת "ניצחון נגד כל הסיכויים". ראש הממשלה נתניהו פועל בגישה שעדיין יוכל להביא 61 מנדטים לגוש הימין, ומעביר את המסר כי "אני בעמדת נחיתות אבל לא הכול אבוד".

מוקדם יותר היום, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק פיזור הכנסת ה-22, כאשר 50 חברי כנסת תמכו בהצעה. כמו כן, המליאה אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 עם 50 תומכים ושבעה מתנגדים - כל חברי מפלגת ישראל ביתנו.

הבוקר אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי "שתי המפלגות הגדולות, שיחד להן 65 מנדטים, נושאות באחריות למערכת בחירות מיותרת. מעבר לקרב האגו שהתנהל במשך חודשים, לא ליכוד ולא כחול לבן רצו ממשלת אחדות. שניהם העדיפו בחירות מוקדמות". את הדברים בפתח ישיבת הסיעה בכנסת.

עוד בחדשות 13:

נתניהו שוקל להודיע שיוותר על החסינות – כדי למנוע בחירות

ליברמן: "בכחול לבן רימו את בוחריהם – התנהלו בצורה מחפירה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

"כחול לבן התנהלו בצורה מחפירה, למעשה הם רימו את הבוחרים שלהם. ראיתי ח"כים שלהם יוצאים מגדרם לרצות את החרדים למרות אותה סיסמא של ממשלת אחדות לאומית חילונית. הכל סיפורים. הדבר היחיד שנשאר מכל זה זה אותו דף לבן ריק עם חתימה של בני גנץ למטה", אמר ליברמן.

אמש, יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם סרטון ובו אמר כי "נותרו קצת יותר מ-24 שעות בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות. אני רוצה שתדעו שאני וחבריי עושים את כל המאמצים בכדי למצוא מתווה שיביא להרכבת ממשלה מבלי שנוותר על עקרונות היסוד שבגללם נכנסו לפוליטיקה".

יו''ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה
יו''ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה | צילום: חדשות 13

גנץ פנה לראש הממשלה ואמר כי "גם הערב אני קורא לבנימין נתניהו – תודיע כפי שהבטחת לפני הבחירות הקודמות שלא תסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית ותלך להגן על חפותך בבית המשפט. יש לך הזכות המלאה ללהגן על עצמך אבל אסור להפוך את הכנסת לעיר מקלט. עשה זאת כדי שנוכל למצוא פתרון ולהרכיב ממשלה. יותר ממחיצת מאזרחי ישראל הצביעו לכחול לבן ולליכוד, יש לנו האפשרות והאחריות להרכיב ממשלת אחדות טובה לישראל".

נתניהו השיב לקריאותיו של יו"ר כחול לבן וכתב בציוץ בטוויטר: "בני גנץ, אני קורא לך לחדול מהספינים. אחרי 80 ימים הגיע הזמן שיום אחד, לטובת אזרחי מדינת ישראל, נשב ונדון ברצינות למען הקמת ממשלת אחדות רחבה, זה עדיין לא מאוחר".