חשיבות העצרת עבור נתניהו: פיילוט לקראת בחירות 2020 • פרשנות

מפגן התמיכה היה משמעותי לרה"מ מכיוון שהוא קיווה שהצלחתו תביא תועלת לקמפיין הבחירות שלו - שאותו הוא מתחיל בעמדת נחיתות גדולה. משום כך, היעדרותם של בכירי הליכוד היא בעייתית מבחינתו

זמן צפייה: 01:01

חשיבותה של עצרת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, שנערכה הערב (שלישי), הייתה בכך שנתניהו קיווה כי היא תהווה פיילוט לקמפיין הבחירות המסתמן שלו. משום כך, היעדרותם של בכירי הליכוד ממנה - היא בעייתית עבורו.

כעת, השאלה היא אם נתניהו יצליח, אף על פי כן, להפוך את המפגן למסר שיביא תאוצה לקמפיין שלו - שאותו הוא מתחיל מראש בעמדת נחיתות משמעותית. אנשים רבים מתחילים לקבל את המסר של גדעון סער, לפיו נתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה, וכעת עליו להוכיח שביכולתו להביא לתוצאה טובה בקלפי.

ברקע הקרבות הפנימיים במפלגה, נתניהו אוהב להסביר לבכירי הליכוד כי מדובר בפירמידה - שבה הוא ניצב בקודקוד, והשאר מצויים בבסיס שמתחתיו ותומכים בו. בכך, הוא למעשה מעביר את המסר – אם תנסו ללכת נגדי, הבסיס יפיל אתכם.

עוד בחדשות 13:

רגב בהפגנה למען רה"מ: "מעבירים מסר ששלטון החוק לא מעל החוק"

נתניהו ואדלשטיין: קוראים לאחדות בליכוד – יש להימנע מפיצולים

סער קורא לנתניהו להתפטר: המדינה תקועה, הוא צריך לקבל אחריות

עצרת התמיכה לבנימין נתניהו
עצרת התמיכה לבנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב, כאמור, נערך מפגן התמיכה בנתניהו, בהשתתפות כ-5,000 מפגינים. מרבית בכירי הליכוד נעדרו מהעצרת, אך השרה מירי רגב - שהודיעה תחילה כי נבצר ממנה להשתתף באירוע - הגיעה במפתיע ואף נשאה דברים.

"אנחנו רוצים להביע מחאה לגיטימית וצודקת, שמבקשת להעביר מסר ששלטון החוק אינו מעל החוק", נאמה השרה. "החוק שווה לכולם, אין דין אחד לאדם כזה ודין אחר לאדם אחר. אנחנו מפלגה דמוקרטית, שמאמינה בבית המשפט. תמיד אמרנו יש שופטים בירושלים, ורק הם יכריעו - לא התקשורת ולא הפרשנים".

מירי רגב בהפגנת התמיכה בבנימין נתניהו
מירי רגב בהפגנת התמיכה בבנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

המפגינים במקום נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "שי ניצן לחקירה", "לעולם לא תצעד לבד", "נביאי השקר נגד נביא האמת" ו"אני צ'חצ'ח גאה". נוסף לכך, קראו הנוכחים: "אנחנו לא מאיימים על איש, לא נפגע באיש, אנחנו נדרוש ועדת חקירה שתכניס אתכם לבית הסוהר".