המשטרה איבדה את המשילות בנגב - והתושבים משלמים מכיסם על המחדל

לראש עיריית ב"ש רוביק דנילוביץ' נמאס (ובצדק) מחוסר הביטחון בעיר, ואחרי שזעק שוב ושוב וראה שלאף אחד לא באמת אכפת, הוא הקים בהחלטה אמיצה ונכונה סיירת פרטית שאמורה לתת ביטחון שהמדינה לא מסוגלת לספק לאזרחים שלה. ומי משלם? הבנתם נכון - תושבי העיר

זמן צפייה: 00:32

"לא איבדנו את המשילות בנגב", אמר השבוע מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. האמירה הזאת מנותקת. איבדנו מזמן את המשילות בנגב. עד כמה? תכירו: סיירת ביטחון פרטית של עיריית באר שבע שאמורה לתת ביטחון שהמדינה לא מסוגלת לספק לאזרחים שלה.

ומי משלם על הסיירת? הבנתם נכון - תושבי העיר. כן, אלה שמשלמים מיסים בכל חודש, עכשיו גם צריכים לשלם מכיסם, כי אין מי שיספק להם ביטחון. הנה ההסבר: לראש העירייה רוביק דנילוביץ' נמאס (ובצדק) מחוסר הביטחון בעיר, ואחרי שזעק שוב ושוב וראה שלאף אחד לא באמת אכפת, הוא הקים בהחלטה אמיצה ונכונה את סיירת הביטחון.

תושבי הנגב מפגינים בעקבות מעשה הסדום בבת ה-10
הפגנה של תושבי הנגב, 2021 | צילום: לינור אללוף

הסיירת כוללת 25 מאבטחים חמושים, ובהמשך יהיו בה 70 מאבטחים חמושים. בראשה עומד ליאור זוהר, עד לאחרונה סגן ניצב במחוז הדרומי ומפקד תחנת עיירות. הסיירת החדשה פועלת תחת אישור המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, אבל רק עם סמכויות אבטחה - ובלי סמכויות שיטור. המטרה - נוכחות בשטח.

ולא, זה לא השיטור העירוני המשולב שיש בכל עיר, אלא סוג של משטרה פרטית, ותושבי באר שבע הם אלה שמשלמים על חוסר המשילות של המדינה. הסכום: 20 שקלים בחודש בממוצע לדירת 100 מטר. "האגרה נועדה לסייע בחיזוק הביטחון האישי, זאת בהיעדר מענה שלם לביטחון התושבים מצד מדינת ישראל, אשר לה הסמכות והאחריות לכך", כתב דנילוביץ׳ לתושבים. עכשיו שמפכ"ל המשטרה יספר לנו עוד על משילות בנגב.

כוחות ביטחון בבאר שבע
כוחות ביטחון בבאר שבע

המשטרה לא אשמה. אין לה כוח אדם, והשוטרות והשוטרים באמת עושים כל מה שהם יכולים, אבל האחריות של המפכ"ל היא לדפוק על השולחן ולומר לממשלה את האמת בפנים: "איבדנו את המשילות וצריך עכשיו לגייס עוד אלף שוטרים לנגב". אם העירייה הצליחה לגייס 25 מאבטחים חמושים, גם המשטרה יכולה.

ואתם, ראש הממשלה יאיר לפיד והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, צריכים להודיע מיד אחרי החג שהממשלה תישא בעלויות האלה. התושבים לא צריכים לשלם על המחדל וההזנחה שלכם בנגב.