המאמץ הישראלי לשחרור נעמה: מסר בעייתי לעולם • פרשנות

העובדה שירושלים השקיעה מאמצים כבירים לחלץ אזרחית שביצעה עבירה פלילית, עשויה לגרום לעולם להבין שאפשר לסחוט את ישראל ואת תשומת הלב של ההנהגה על ידי חטיפה של אזרחים

זמן צפייה: 00:56

העסקה לשחרור נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שיצאה היום (חמישי) לחופשי מהכלא הרוסי, עשויה להוות מסר בעייתי לעולם.

ממשלת ישראל בכלל וראש הממשלה בנימין נתניהו בפרט, השקיעו מאמצים אדירים כדי לחלץ אזרחית, שבסופו של דבר ביצעה עבירה פלילית, גם אם קיבלה עליה עונש לא פרופורציונלי.

העובדה הזאת עשויה להתפרש כמסר בעייתי במדינות אחרות בעולם, שיבינו שאפשר לסחוט את ישראל ואת תשומת הלב של ההנהגה שלה על ידי חטיפה של אזרח ישראלי.

נעמה יששכר בדרך הביתה- לישראל
נעמה יששכר בדרך הביתה- לישראל | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, כאמור, נעמה שוחררה מהכלא הרוסי בתום 10 חודשי מאסר, לאחר שקיבלה חנינה על גזר דין של 7 שנות מאסר וחצי. נעמה המריאה לישראל במטוסו של ראש הממשלה נתניהו, לאחר שנפגשה עמו בשדה התעופה במוסקבה. הצעירה צפויה להגיע לישראל בשעה 18:30 בערב. "תודה רבה לכולם", אמרה הישראלית לפני עלייתה למטוס.

אתמול, כזכור, הנשיא פוטין חתם על בקשת החנינה שלה. אמה, יפה יששכר, שחיכתה לרכב בבית מלון במוסקבה שייקח אותה לכלא שבו שהתה נעמה, אמרה כי "מחכה לחבק אותה סוף סוף - איזה כיף, היא מגיעה הביתה. זה נגמר, היא חוזרת הביתה, ילדה שישבה עשרה חודשים - חלום שמתגשם".

בשיחה ראשונה עם אחותה ליעד גולד, אמרה הצעירה: "הייתי בשוק, אני מחכה לראות אותך פיזית". "היא נשמעת כמו עצמה, היא צוחקת ומספרת בדיחות", סיפרה אחותה בהתרגשות. עוד ציינה כי עדיין לא ראתה תמונה של נעמה, אבל הוסיפה: "שומעים עליה שהיא שמחה. היא כבר עם אמא - בטוח כבר היה חיבוק".