כסף לכביש בכפר קאסם הוא לא כסף לחמאס • דעה

הממשלה במצב בעייתי אם כל ח"כ יכול לקום פחות מרוצה בבוקר ולסחוט לעצמו הישגים. אבל מכאן ועד להאשים שתקציבים לחברה הערבית, שסובלת מהזנחה בכל תחום אפשרי בישראל, הם כסף "לתומכי טרור" זה נרטיב גזעני ובזוי. רק תנסו להיזכר ב"אבו יאיר" שבא לעשות מהפכה בחברה הערבית

זמן צפייה: 03:34

עזבו רגע את השאלה החשובה האם הממשלה מחלקת תקציבים חדשים לדרישת ח"כים כאלה ואחרים, ובהחלט ראוי שהיא תפרסם הבהרות ופירוט סכומים מדויק בשקיפות לציבור של תוכנית החומש, אילו סעיפים עודכנו בה, כיצד ולבקשת מי.

יש גם בהחלט בעייתיות במצב שבו בממשלה הצרה הזאת כל ח"כ מניר אורבך ועד ג'ידא רינאוי-זועבי שקם פחות מרוצה בבוקר יכול להציב דרישות ולסחוט לעצמו הישגים.

אבל הנרטיב שמושרש כאן כאילו תקציבים לחברה הערבית שסובלת מהזנחה בתשתיות, בדיור, כמעט בהכול, הוא "כסף לתומכי טרור" או כסף "לכיס של זועבי וטיבי" - הוא גזעני ובזוי. האינטרס לדאוג לאזרחי המדינה הערבים, למגר את הפשיעה, לתת הזדמנויות שוות - הוא לגמרי אינטרס גם של האזרחים היהודים.

מנסור עבאס
פועל למען החברה ששלחה אותו לכנסת. עבאס | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ואולי גם את המובן מאליו הזה צריך לומר - תקציבים שנרשמים על שמם של ח"כים מהקואליציה או מהאופוזיציה כי הם דרשו אותם ונלחמו עבורם, לא הולכים לכיס של זועבי או טיבי או עבאס (וגם לא של דרעי, גפני או ליצמן בממשלות הקודמות) אלא לצרכים שונים של החברה שאותה הם מייצגים.

לא חייבים לאהוב ויש גם לגנות אמירות או מעשים של ח"כים כמו עופר כסיף שתועד מכה שוטר, או איימן עודה שקרא לשוטרים ערבים לזרוק את הנשק, ולא להתחבר לטענות של זועבי על הר הבית. זה אומר שלתת תקציב לכביש נורמלי או מתנ"ס בעיר ערבית כלשהי זה כסף לתומכי טרור?

בנימין נתניהו במליאת הכנסת
עד לא מזמן הוא היה ''אבו יאיר''. נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

למרות שזה מפתה, אני אפילו לא אשחק את הטיעון שלו הייתה זו ממשלת ימין של נתניהו שנתמכת על ידי עבאס, הכול היה משווק כפי ששווק בקמפיין הבחירות האחרון - אבו יאיר בא לעשות מהפכה בחברה הערבית והגיע הזמן שהיא תשתלב ותקבל משאבים וכ"ו.

באמת שלא צריך את ההשוואה לנתניהו כדי להגיד פשוט - כסף לחברה הערבית זה חשוב וראוי, לא פחות ולא יותר מכסף לכל צורך אחר, וכסף לכביש בכפר קאסם הוא לא כסף לחמאס.