לשרוד כמו גנץ או לסיים כמו אשכנזי: המבחן של איזנקוט

הכניסה המהוססת של הרמטכ"ל לשעבר למערכת הפוליטית יכולה להוות סימן לעתיד. גם אמירה חד משמעית שלא יישב עם נתניהו לא נשמעה בהצהרת הבכורה שלו. גנץ וסער צריכים להיות מודאגים שגם הצטרפות שלו לא סייעה להתחזקות המפלגה בסקרים • דעה

זמן צפייה: 08:25

גדי איזנקוט צלל אתמול (ראשון) למערכת הפוליטית כשהכריז באופן רשמי, אחרי חודשים ארוכים של התלבטות וגם השערות, שהוא נכנס לפוליטיקה ויתמודד בבחירות הקרובות. עם זאת, למפלגה החדשה שנקראת "המחנה הממלכתי" יש הרבה סיבות לדאגה.

למרות שגנץ שוב שוב וגם שותפו סער אומרים את זה, איזנקוט לא אמר את המילים "לא אשב עם נתניהו". מה שהוא כן אמר היה שראש ממשלה לא יכול להיות נאשם בפלילים. ועדיין, יש הבדלים רבים בין שתי האמירות.

Mideast Israel Politics
גדי איזנקוט

בנוסף, איזנקוט הוא לא האדם הכי כריזמטי שניתן להציג במערכת הפוליטית. הוא גם צריך לזכור שאמנם גנץ נכנס בסערה והתייצב שווה בשווה לנתניהו, אך היה רמטכ"ל נוסף באותה רשימה מפורסמת של כחול לבן - גבי אשכנזי שפרש מהפוליטיקה אחרי שנה בלבד.

כמו כן, אולי זו הסיבה שגם כניסתו לפוליטיקה לא הזניקה את החיבור המפלגתי החדש בסקרים שפורסמו אמש. בסקר חדשות 13 עלתה מפלגת המחנה הממלכתי, שכנראה שכחו שם איך סיימו במחנה הציוני ובמחנה הדמוקרטי את הקריירה הפוליטית, במנדט אחד בלבד ל-12.

גבי אשכנזי
שר החוץ לשעבר גבי אשכנזי | צילום: חדשות 13

מאז התחברו גנץ וסער, המפלגה לא מתרוממת בסקרים. הם נעים כל הזמן סביב 12-10. איזנקוט הודיע על הצטרפותו אתמול והמספר נותר זהה.

לסיכומו של עניין צריך לזכור שהדרך ליום הבוחר עוד ארוכה מאוד ויש עוד חודש שלם עד לסגירת הרשימות ולמפה הפוליטית המלאה שתוצג לבחירת הציבור ב-1 בנובמבר. אבל כרגע, לא משנה איך מסתכלים על זה, גוש השינוי בצרות. מצד שני, גם נתניהו לא מצליח לגרד את מספר הקסם 61.