דרישת מיכאלי מפרץ ושמולי לפרוש מהממשלה - מיותרת ושגויה • טור

יו"ר העבודה החדשה, אישה ביער של גברים במערכת הפוליטית, קיבלה החלטה קרה לזנוח שני משרדים כלכליים-חברתיים חשובים בשיא המשבר. ממנהיגות נשית, מצופה לנהוג אחרת - "זכרי אלפא" יש מספיק

זמן צפייה: 01:31

אחרי בחירתה ליו"ר מפלגת העבודה, נשאלה מרב מיכאלי מיהו ראש הממשלה שבו היא תומכת, וענתה שאינה יודעת ושהיא צריכה לחשוב על כך. למיכאלי מגיע להנהיג, לא רק מפני שהיא אישה יחידה ביער של גברים, אלא משום שהיא ניהלה מאבק עקרוני בתוך מפלגה שכבר נקברה - והצליחה להפיח בה רוח חיים.

אולם, "זכרי אלפא" שלא יודעים לענות על שאלות בסיסיות - יש לנו מספיק. זאת ועוד, בפריימריז לא רץ מול מיכאלי אף מתמודד שיכול לאיים עליה, ובכל זאת היא פצחה בקמפיין "געוואלד" בסגנון נתניהו, עם טענות לא ממש מגובות, לפיהן עמיר פרץ מנסה למנוע מבוחרי העבודה להצביע. גם "זכרי אלפא" כאלה יש למכביר במערכת הפוליטית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

7,668 נדבקים חדשים ביממה – 9.2% מהבדיקות חיוביות; 96 איש מתו

נתוני התחלואה אז והיום: האם מוקדם מדי לצאת מהסגר השלישי?

"המוות הפך לבן בית כאן": בחזרה למחלקת הקורונה המסוכנת בישראל

חברת הכנסת מרב מיכאלי
חברת הכנסת מרב מיכאלי | צילום: חדשות 13

בהמשך, החליטה יושבת הראש של העבודה לכפות על איציק שמולי ועמיר פרץ לצאת מהממשלה או לעזוב את המפלגה. מדוע? מה התועלת בזניחת שני משרדים כלכליים-חברתיים חשובים, שיישארו נטושים בחודשים של משבר כלכלי-חברתי?

מרב מיכאלי נכנסה לכנסת בזכות תמיכת עמיר פרץ, ולא היה נגרם שום נזק למנהיגותה אם הייתה נמנעת ממהלך זה, תוך הבהרה שהיא מתנגדת לישיבה בממשלה. כך מצופה ממנהיגות נשית, "זכרי אלפא" קרים יש לנו מספיק.