חרף פגישתו עם נתניהו - ליברמן לא צפוי להתגמש בעמדתו • פרשנות

יו"ר ישראל ביתנו מיצב עצמו כדמות מפתח בפלונטר הפוליטי, והסבירות שיחזור מהבטחות הבחירות שלו ויצטרף לממשלה עם הימין - נמוך. אולם, הפגישה מעידה כי התיאום בינו לכחול לבן אינו מושלם

זמן צפייה: 01:06

הפלונטר הפוליטי: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אומנם נענה היום (רביעי) לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו, אבל הסיכוי שהוא יתגמש בעמודתיו - נמוך מאוד. ליברמן מיצב את עצמו כאיש המפתח בבחירות האחרונות, השחקן המפתיע שאיש אינו יודע את כוונותיו.

ישנה אפשרות שהוא יעשה התגמשויות מינוריות כמו להגיד שברוטציה הוא מוכן גם שנתניהו יהיה ראשון, אך ככל הנראה לא מעבר. עם זאת, ניתן ללמוד מהפגישה הזו שהתיאום בינו לבין כחול לבן הוא לא מלא כמו שחלק מחברי כחול לבן ניסו להציג, ובמפלגה של גנץ ככל הנראה היו מעדיפים שהפגישה לא תקרה.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו ייפגש מחר עם ליברמן: "נראה אם זה רציני, ונחליט בהתאם"

ליברמן: "אם לא תהיה פריצת דרך במו"מ – נניח הצעה משלנו"

ליברמן לנתניהו וגנץ: ישראל לא תסלח לכם אם תובילו לעוד בחירות

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: חדשות עשר

כאמור, מוקדם יותר היום נתניהו שוחח עם יו"ר כחול לבן אביגדור ליברמן, ברקע הפיצוץ במו"מ עם כחול לבן, וקבע להיפגש עמו מחר בשעה 9:30. "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה", אמר נתניהו.

בתוך כך, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "הוזמנתי על ידי ראש הממשלה נתניהו לפגישה. כפי שאמרתי מיד אחרי הבחירות, אם נוזמן באופן רשמי נבוא, ואכן מחר תתקיים פגישה. כל מאמצינו הם להקים ממשלת אחדות לאומית המורכבת משלוש מפלגות - ישראל ביתנו, הליכוד, כחול לבן. לא נהיה שותפים לשום ממשלה אחרת".

ליברמן גם תקף את הסיכום בין שתי המפלגות הגדולות בנוגע לוועדות: "לצערי ראיתי היום את הליכוד מקריב את ח"כ אבי דיכטר ומזיז אותו מתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ומנגד אותו הליכוד שומר בקנאות על ח"כ משה גפני בתור יו"ר ועדת הכספים. הצטערתי לא פחות לראות את כחול לבן משתפים פעולה עם הרשימה המשותפת והחרדים ומסכימים להשאיר את ח"כ גפני בתור השומר על השיבר בתפקיד יו"ר ועדת הכספים".

ליברמן
ליברמן | צילום: אוניברסיטת אריאל

בד בבד, השר זאב אלקין התייחס לפגישה עם ליברמן בריאיון לחדשות 13 ואמר כי "ליברמן הודיע שהוא רוצה להיפגש, נתניהו מעוניין להפוך כל אבן כדי להקים כאן ממשלה. אם ליברמן שינה את גישתו ומוכן להקים ממשלת ימין, אפשר להקים ממשלה תוך שבוע זה מאוד פשוט, לסיים את המשבר הפוליטי".

"אם ידבר שוב על ממשלת אחדות, אנחנו מוכנים", המשיך, "אבל כרגע כחול לבן מפוצצים את השיחות ומונעים את האפשרות, בעיקר בגלל בגלל המתח הפנימי בין גנץ ללפיד והתובנה של לפיד שבממשלת אחדות רוטציה שלו לא תגיע. הוא מעדיף לגרור את כל המדינה לבחירות. אם ליברמן בא לדבר על אחדות המפתח לא אצלו - אלא אצל לפיד".