קמפיין "הנידה": הנאורים שפתאום מכבדים נשים שומרות מסורת

סערת "נידה תמורת תשלום" עוררה גלים בימים האחרונים במסגרת "תחקיר" שהתקשה להבין למה דוגמנית חילונית יכולה לדבר על ערכים יהודים. כל אותם נאורים מעולם לא עשו "תחקיר" על מצב המקוואות בישראל ולא טרחו לכבד בחירות של נשים שומרות מסורת | דעה

זמן צפייה: 02:44

אתחיל מהסוף: הסערה סביב קמפיין "הנידה" רק הוכיחה שהמיזם של רותי לבייב וברכה שילת נצרך ביותר בחברה הישראלית. רק לפני שבוע שטפה את הארץ סערה אחרת דומה מאוד מאוד "סערת הביקיני". משפיעניות רשת שיתפו תמונה בביקיני כדי להזדהות עם מלכת השושנים, עדן בן זקן, פאולה פרצה לאולפן הבוקר בביקיני מובילה רכבת אנושית של תומכות כשהמסר של כולן – "לנשים יש זכות לחגוג את הגוף שלהן בכל לבוש, בכל תנועה בכל מקום", אבל בדיוק אותם מובילי מחאה כל כך נבהלו אתמול כשנשים ביקשו לחגוג את הגוף שלהן בדרך יהודית של קדושה וטהרה.

לשיטתם, למיכל אנסקי אסור לשתף תמורת תשלום שהיא טבלה במקווה לפני שנפגשה עם בן זוגה אבל כשדוגמנית העלתה תמונה בביקיני ממותג וממומן שמתחבא היטב תחת המסר הערכי לחגוג את הגוף, זה לגיטימי ביותר.

ייאמר לזכותו של גיא פינס שהוא לא ניסה אפילו להסתיר את דעותיו "בתחקיר" וסיכם "לשיטתנו יש הבדל בין שיווק מסקרה לטומאה, כאן בחרו במיוחד במשפיעניות חילוניות שהקהל שלהם מקבל הטפה מיסיונרית עם אורח חיים שונה משלו".

נראה שבעולם הערכים של גיא פינס מה שמזכיר יהדות הוא "שיווק טומאה" "והטפה מיסיונרית", לשיטתו משפיעניות רשת יכולות לבחור את הקמפיינים שאליהן הן מתחברות ומשתלמות להן כלכלית רק שלא יכללו ערך יהודי חלילה. מפחיד אותו שדוגמנית חילונית התחברה לערך של טהרה, ובחרה לשתף בחוויה אישית שלה וכן, גם תמורת תשלום, שטבלה במקווה.

לפני כשבועיים בר רפאלי, סנדרה רינגל נטלי דדון ועוד, שיתפו סטורי עם תמונה של הנעדר מוישי קליינרמן, נער חרדי ממודיעין עילית. לכאורה כל כך רחוק ולא שייך לעולמן, אבל בעקבות השיתופים והלחץ התקשורתי של משפיעני הרשת התקיימה סוף סוף ועדת חירום בכנסת והחיפושים אחריו החלו להיות רציניים עד להתפתחות המשמעותית בחקירה בימים האחרונים.

בעולם המשוגע שהפכנו להיות, גם אירוע כל כך דרמטי וקריטי לא מטופל בלי פרסום ושיח ברשתות החברתיות. יותר מ-54% מאזרחי ישראל היהודים הם אוכלוסייה שומרת מסורת בישראל (נכון ל-2020).

כל אותם אנשי תקשורת אכפתיים ונאורים לכבודה ומעמדה של האישה מעולם לא טרחו לכבד את הבחירות שלנו, הנשים ששמורות מסורת. הם מעולם לא עשו תחקירים מה מצב המקוואות בישראל או איך להנגיש מקווה לנשים נכות וחולות.

אף אחד מכל אותם מתנגדים מבוהלים לא הלך לבדוק מה מציע המיזם "שעשני אישה", הם צעקו באולפנים "נידה, וטומאה ופרימיטיביות ופטריאכליות ויחס דוחה לנשים" אל מול מיזם ששם בפרונט את הנשים והצרכים הגופניים והנפשיים שלהן באורח חיים יהודי.

חלק משמעותי במיזם הנשי הפמיניסטי הזה, הוא הסדרה והתייעלות שתיטיב עבור כל כך הרבה נשים בישראל שבחרו ובוחרות באורח חיים יהודי במדינה יהודית ומגיע להן לקבל את הצרכים הבסיסיים עבורן באופן שמכבד אותן.

ותהייה מעניינת לסיום: הקמפיין "לשון הרע לא מדבר אליי" נרשם כאחד המצליחים בישראל. הוא כבש את הרשת והמרחב הציבורי בשלטי חוצות ושורה של ידוענים מהמשפיעים ביותר לקחו בו חלק. אף אחד לא הזדעק או לגלגל על כוכבי ריאליטי, שמהות תפקידם הוא לייצר מלחמות ופרובוקציות פוגעניות על המסך, מנופפים במסר שכל כך מנוגד לאורח החיים שלהם.

מי שעומד בגלוי מאחורי, או אולי צריך להגיד לפני הקמפיין הזה, הוא איש העסקים הלפרין מרשת האופטיקה החזקה בישראל, שהשקיע מיליונים רבים לקדם את המסר החיובי הזה כשבמקביל הוא מפרנס היטב את כל ערוצי התקשורת בישראל. מי הערוץ האמיץ שמרים תחקיר כמה שילם לכל ידוען ובדרך נרים שוב לקמפיין האדיר הזה?!

גילוי נאות: השתתפתי בערב ההשקה למיזם "שעשני אישה| לא קיבלתי כסף וגם את החלוק מגבת שחילקו מתנה למשתתפות לא לקחתי, אך בעוונתי כי רבו אכלתי קינוח שוקולד מושחת במיוחד.