משרד הסברה ישראלי הוא צו השעה | דעה

קמפיין מסיבי בהובלת ארגונים פלסטיניים וארגוני BDS מצליח להעביר נרטיב נגד ישראל ולקדם תעמולה שמציגה את ישראל באור שלילי בעולם, והם זוכים להצלחה גדולה בדעת הקהל העולמית. לא מספיק שיש לנו את אחד הצבאות החזקים בעולם עם תקציב של עשרות מיליארדי דולרים - כשבמקביל אנחנו לא נוכחים מספיק בזירת ההסברה העולמית

מיצג BDS באוניברסיטת קולומביה
מיצג BDS באוניברסיטת קולומביה | צילום: אסף וייס

אני נמצא בימים אלה במסע הסברה ברחבי ארצות הברית כדי להציג את המציאות הישראלית בעיניי כאזרח ערבי-ישראלי. לפני מספר ימים הגעתי להרצאה באוניברסיטת ברקלי, שרק לפני כחודש וחצי תוקנו שם חוקי עזר על ידי תשע קבוצות של סטודנטים למשפטים - כדי למנוע מדוברים פרו ישראלים להגיע להעביר הרצאות בקמפוס.

במהלך המסע אני גם נפגש עם קהילות שונות, כולל קהילות יהודיות, ומגלה חוסר ידע משמעותי בקרבם על החיים בישראל. חלקם לא ידעו כלל שיש אזרחים ערבים עם אזרחות ישראלית. בסקר שנעשה ביולי בשנה שעברה על ידי ה-Jewish Electorate Institute התברר כי כרבע מיהודי ארה"ב חושבים שישראל היא מדינת אפרטהייד.

ישנו קמפיין מסיבי בהובלת ארגונים פלסטיניים וארגוני BDS שמצליח להעביר נרטיב נגד ישראל ולקדם תעמולה שמציגה את ישראל באור שלילי בעולם, והם זוכים להצלחה גדולה בדעת הקהל העולמית. מדינת ישראל מנגד לא עושה מספיק כדי להתמודד בחזית הזו.

כיום, בעידן הרשתות החברתיות, מלחמות לא מוכרעות רק בשדה הקרב, אלא גם בשדה הווירטואלי. לארגוני הטרור הפלסטינים אין יכולות צבאיות שיכולות להתמודד עם צה"ל, אך יש להם תעמולה אפקטיבית, ויחד עם מיליוני פעילים אנטי ישראלים בעולם, שחלקם גם משפיענים ודמויות מוכרות - הם מצליחים לייצר אש בשדה קוצים ולהוביל לעמדות עוינות נגד ישראל בעולם.

האחריות בנושא צריכה להיות בראש ובראשונה של ממשלת ישראל. עכשיו כשמורכבת ממשלה חדשה ובזמן של חלוקת תיקים צריך להביא בחשבון את חזית ההסברה. זה הזמן להחזיר מהאוב את משרד ההסברה ולהקימו מחדש, כגוף ממשלתי עצמאי עם תקציבים משמעותיים שיוכלו להוביל את המאבק בדה לגיטימציה לישראל בעולם.

יוסף חדאד
יוסף חדאד

משרד הסברה יוכל לתת מענה בזירה בה לא מורגשת נוכחות ישראלית, לייצר תכנים חיוביים שישקפו לעולם את המציאות הישראלית, להפריך שקרים ומיתוסים, ולתת מענה בעתות לחימה ושגרה כדי להעביר את הצד הישראלי באופן ישיר ומונגש בזירות הבינלאומיות.

בימינו לא מספיק שיש לנו את אחד הצבאות החזקים בעולם עם תקציב של עשרות מיליארדי דולרים, כשבמקביל אנחנו לא נוכחים מספיק בזירת ההסברה העולמית, וההשלכות לתדמית ישראל כבדות ומזיקות. משרד הסברה ישראלי הוא צו השעה.

יוסף חדאד הוא פעיל הסברה ערבי ישראלי ומנכ"ל 'ביחד ערבים זה לזה'

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר רשת 13? שלחו לנו מייל: opinion13news@gmail.com