האישום נגד מוביל מחאת בלפור הוגש כתוצאה מלחץ פוליטי • פרשנות

גורמים בפרקליטות מחוז ירושלים סבורים כי ההחלטה להגיש את האישומים נגד שניים מהמפגינים נבעה בעקבות השפעה מהימין, ומנגד יש מי שטוען שלא הייתה ברירה - אחרת הייתה כאן אכיפה מפלה

זמן צפייה: 03:40

בפרקליטות מחוז ירושלים מרגישים הערב חלוקים באשר לכתב האישום שהוגש מוקדם יותר הבוקר (שלישי) נגד שני מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם אחד ממובילי המחאה בבלפור גונן בן יצחק. כזכור, בן יצחק הואשם בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ובהתקהלות אסורה. 

גורמים בפרקליטות ירושלים - שהיא זו שהחליטה על הגשת כתבי האישום, טענו כי אם לא היו מחליטים להגיש את האישומים הללו - זו הייתה אכיפה מפלה. לטענתם, במקרה של בן יצחק נראה כי לא הנושא לא היה נתון לשיקול דעת, והם פעלו על פי הנחיות פרקליט המדינה לאכיפה בהפגנות.

מנגד, בתוך המערכת יש את אלה שסבורים כי כלפי חוץ, נראה כאילו כתב האישום הוגש תחת כניעה ללחץ פוליטי. התחושה היא שלבחור דווקא בבן יצחק, שמכהן כעורך הדין של תנועת "הדגלים השחורים" ונחשב למפגין ממתן - זו בחירה שלא מצטיירת טוב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האם שנחשדה ברצח בנה: "למה שאפגע בילד שסחבתי 9 חודשים בבטן?"

נתניהו שוחח עם פולארד: "מחכים לך, אתה צריך להרגיש באמת בבית"

גנץ על הקמת ועדת הבדיקה לצוללות: "גיליתי ממצאים חדשים"

עו''ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד נתניהו
עו''ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד נתניהו | צילום: חדשות 13

כאמור, הבוקר הוגש לראשונה כתב אישום נגד בן יצחק וגם נגד המפגינה בר בנימין, שהואשמה בהתקהלות אסורה ובתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. מכתב האישום עלה כי ביולי האחרון, בהפגנה שבה השתתף בן יצחק בסמוך לכיכר פריז בירושלים, הוא סירב להתפנות למרות קריאות השוטרים. 

בשלב מסוים, הורה מפקד המשטרה למכונת ההתזה (מכת"זית) לנוע לכיוון הצומת בו עמדו המפגינים במטרה לפנותם. אז, בן יצחק קרא למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"זית, נעמד מולה ואף חסם את נתיב נסיעתה. בהמשך, הוא נשכב מתחת לרכב המשטרתי וחבק את ידיו סביב חלק מהגחון, זאת במטרה למנוע את התקדמותו של הרכב.