חשיפת האתר לייצור טילים מדויקים – איום על חזבאללה • פרשנות

המתחם שצה"ל פרסם תיעוד שלו נמצא הרחק מאוכלוסייה אזרחית, וקל לתקוף אותו מבלי לגרום לנזק אגבי. המהלך מעביר מסר כי ישראל נחושה לסכל את פרויקט דיוק הטילים – שנסראללה כבר מהרהר בכדאיותו

זמן צפייה: 03:07

מתיחות בצפון: תיעוד האתר לייצור טילים מדויקים שפרסם הערב (שלישי) צה"ל הוא איום לחזבאללה, שישראל נחושה לסכל את פרויקט דיוק הטילים. זאת, אחרי המשוואה שטבע נסראללה, שעל כל תקיפה ישראלית תבוא תגובה של ארגונו.

בניגוד לבסיסים שחשף ראש הממשלה נתניהו בלב ביירות, או הציוד שהותקף שם בשבוע שעבר, הפע מדובר על מתחם צבאי של ממש, שנמצא הרחק מאוכלוסייה אזרחית, כך שקל לתקוף אותו. הפרסום הקודם נועד לייצר לחץ בין-לאומי, אך זה הנוכחי, נראה כאמור כמו איום של ממש.

במקביל, נראה שהאירועים בשבוע האחרון ממילא גרמו לנסראאלה להרהר מחדש בכדאיות פרויקט הטילים דווקא בלבנון, כיוון שהנוכחות שלו עלולה לדרדר את המדינה למלחמה.

לעוד כתבות בנושא:

נחשף מתקן לייצור טילים מדויקים בלבנון – בתמיכת איראן • צפו

הרכב מגיע – והטיל פוגע: חזבאללה פרסם את תיעוד ירי הנ"ט בגליל

השר כץ במסר ללבנון: "אם לא תבלמו את חזבאללה – תיפגעו קשות"

אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים
אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים | צילום: דובר צה''ל

בד בבד, מתחקיר צה"ל על ירי טילי הנ"ט על ידי חזבאללה עולה הערב כי בין שניים לשלושה טילי קורנט נורו על רכב ה"זאב". עם זאת, על מפקדת הגדוד של צה"ל באביבים לא נורה קורנט.

מוקדם יותר, כאמור, צה"ל חשף אתר נוסף להסבה וייצור טילים מדויקים של חזבאללה, הממוקם סמוך לעיירה נבי שית שבבקעת הלבנון, בקרבת הגבול עם סוריה. על פי דו"צ, המתקן הוקם לפני כמה שנים כאתר לייצור אמצעי לחימה בהובלת איראן וחזבאללה, ולאחרונה זוהתה במקום פעילות להסבתו לייצור טילים מדויקים. במסגרת פעילות זו, הוקם באתר פס ייצור לאמצעי לחימה מדויקים וכן הועבר לציוד ייעודי רגיש למתחם.

אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים
אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים | צילום: דובר צה''ל
האתר מחולק לארבעה מתחמים: מתחם ייצור נשק, מתחם ייצור חומרי נפץ לראשי קרב, מתחם ייצור מנועים ומתחם לוגיסטי. לאתר חשיבות עליונה למיזם הדיוק בעיניי חזבאללה, ומתוך חשש לתקיפות נוספות – בימים האחרונים עוסקים פעילי הארגון בפינוי ציוד ייחודי ויקר מהמתחם, והעברתם לנכסים אזרחיים בלבנון בהם גם נכסים בביירות - כך על פי דובר צה"ל.

ראש הממשלה נתניהו הגיב לחשיפת צה"ל ואמר כי "הטילים המדויקים האלה מכוונים ישר לקריית אתא. אסור לתת להם את זה. אז נתתי הנחייה לצה"ל - אנחנו לא ניתן לאויבים שלנו להתחמש בטילים מדויקים, ואנחנו פועלים כל הזמן".

בד בבד, ישראל הגישה היום מכתב תלונה למועצת הביטחון בעקבות ירי טילי הנ"ט על ידי חזבאללה. "מתקפת הטרור שביצע חזבאללה בוצעה מתוך שטח המנדט של יוניפי"ל כחלק ממהלך רחב שמבצע הארגון במימון ובהכוונה איראנית במטרה לערער את היציבות האזורית", כתב שליח ישראל באו"ם דני דנון. "ישראל התריעה לא פעם בפני הקהילה הבין-לאומית כי חזבאללה פועל להתעצם צבאית, כולל בתחום הנשק המדויק, וזאת תוך כדי הפרת החלטות המועצה 1559 ו-1701".