בין אזעקות ללחימה: שליח חדשות 13 ביומן מסע מהעיר הנצורה באוקראינה

החלונות רעדו במהלך הלילה, אך היום התברר כי האוקראינים מתנגדים בצורה עיקשת ובלמו לעת עתה את השתלטות כוחות צבא רוסיה על העיר חרקוב. התושבים מסתגרים מתחת לאדמה כבר שלושה ימים ללא מזון או מים. השאלה היא אם רוסיה תנסה שוב להשתלט על חרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה – וזו שאלה של זמן. אור הלר בטור מיוחד מחרקוב

זמן צפייה: 05:35

הבוקר חשבנו שהיום זה היום. אחרי שכל הלילה לא ישנו בגלל ההפגזות ההולכות ומתקרבות של הרוסים וכל רגע החלונות רעדו והפגזים והארטילריה וגם פגזי הטנק הלכו והתקרבו, הבוקר ביום הרביעי ללחימה – חשבנו שהיום זה היום. שחרקוב תיכבש על ידי הרוסים.

[brightcove_iframe video_id='news-opinions-part-2202271524' autoplay='0' credit='' desc='שליח חדשות 13 אור הלר ביומן מסע' poster='' kid='1_hh8wsjil' duration='91']

אנחנו נמצאים במלון נטוש. הצלם איגור גורליק שעלה מאוקראינה שמשמש כצלם, מתרגם, מתווך עם המשטרה שעצרה אותנו אתמול וגם בשלן – היינו בטוחים שאנחנו נראה דרך המלון שלנו את הטורים המשוריינים של צבא רוסיה בחרקוב.

אלא שלאוקראינים היו תוכניות אחרות. ראינו מאז הבוקר התנגדות עיקשת על כל רחוב ועל כל בית. האוקראינים חיכו לכל נגמ"ש עם קלצ'ניקובים, טילי נ"ט, חיילים בפינות הרחוב וגם אזרחים שנמצאים במרפסות ובגגות שצלפו לעבר החיילים הרוסים.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-world-news-part-2202271316' autoplay='0' credit='' desc='כלי רכב רוסים עולים באש בחרקוב' poster='' kid='1_imnsxcjn' duration='31']

אחרי כמה שעות התברר שידם של המגינים הייתה על העליונה. מושל חרקוב הודיע כי העיר נמצאת בידי האוקראינים והפולשים הושלכו החוצה.

מאז השתרר שקט והנה אחר הצהריים שוב שומעים את האזעקות. כולם כאן שואלים לאן העיר הולכת בשעות וביממה הקרובה: האם להפעלת עוד כוחות רוסים או שהם יעשו חושבים מחדש ויילכו לנתיב הדיפלומטי?

העיר, בת 1.5 מיליון תושבים. יש פה כנסיות עם גגות מזהב, יש פה בניין אופרה, תיאטרון ועכשיו העיר הזו עיר רפאים. כולם מסתגרים כאן או במרתפים ובחדרי המדרגות או במנהרות המטרו. משפחות שלמות כבר שלושה ימים מתחת לאדמה בלי אוכל ובלי מים. מאוד מורכב כאן להשיג מזון. לצערנו, לפוטין יש זמן.