דין שדרות כדין ירושלים? אולי בפעם אחרת

ראש הממשלה בנט התחייב לתושבי עוטף עזה כי הם אינם "סוג ב'", אבל הבוקר הם מרגישים בדיוק כך. לאחר ירי הרקטה אתמול, אלמוג בוקר קורא להגיב בעוצמה – גם במחיר של מבצע נוסף

זמן צפייה: 00:37

תחשבו לרגע מה היה קורה הלילה בעזה, אם אזעקת צבע אדום הייתה נשמעת אתמול בירושלים או תל אביב. יודעים מה? אל תחשבו. תחזרו אחורה בזמן: יום שני, 10 במאי 2021. בשעה 18:02 שוגרה רקטה לעבר ירושלים.

זמן קצר לאחר מכן, ישראל כבר תקפה ברצועה ומבצע שומר החומות יצא לדרך. 12 ימים של תקיפות. דין שדרות כדין ירושלים? אולי בפעם אחרת. בשדרות, ילדים רצים באמצע היום לממ"ד ובעזה? שקט מוחלט.

אתמול היה המבחן האמיתי של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ. הרגע שבו הם היו אמורים להעביר לחמאס את המסר. כן, גם במחיר של הסלמה, גם במחיר של מבצע נוסף. בנט בחר להכיל, אותו בנט שרק לפני חודשים התחייב לתושבי העוטף: "אתם לא סוג ב'".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2108161338' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_j7q9vw31' duration='11']

בטקס האזכרה השנתי לחללי צוק איתן אמר ראש הממשלה: "יכירו אויבנו את הכללים - לא נסבול אלימות, לא נסבול טפטופים, לא נכיל עוד סוררים. הסבלנות שלנו אזלה".

אז בנט אמר. בשכונה העזתית אין משמעות למילים. איומים לא מפחידים את ארגוני הטרור ברצועה. מבחן התוצאה הוא החשוב מכולם וכאן בנט נכשל: אחרי שהעביר מסר ברור של "תקיפה על כל בלון", הוא בחר להכיל ברגע הכי קריטי - הרגע שבו היינו אמורים להוכיח לחמאס שאנחנו לא חוששים, שהמשוואה באמת השתנתה.

הבניין בו נהרג עידו אביגל
הבניין בו נהרג עידו אביגל

ממשלת ישראל חייבת לתושבי העוטף: חייבת להחליף להם את חלונות הממ"ד, לכולם ובלי תוספת תשלום כמו שהיה במקרה של תושבי הבניין שבו נהרג הילד עידו אביגל ז"ל, וחייבת להגיב בעוצמה על כל ירי - כן, גם במחיר של מבצע נוסף.

אזרחי העוטף הם לא סוג ב' - את זה אמר ראש הממשלה, לא אני. הבוקר, אדוני ראש הממשלה, הם לגמרי מרגישים ככה.