הכרזת גנץ על החלת ריבונות בבקעה - משרתת את נתניהו • פרשנות

יו"ר כחול לבן ניסה למשוך מצביעי ימין, אך בעקבות הביקורות נאלץ לבצע זיגזג שפגע בו. נוסף על כך, גנץ אפשר להעלות לסדר היום נושא שלא נוח לו - במקום לדחוף לעיסוק בחסינות

זמן צפייה: 04:04

בחירות 2020: בניסיון למשוך מצביעי ימין, יו"ר כחול לבן בני גנץ הכריז על החלת ריבונות בבקעה. בהמשך, בעקבות הביקורות - נאלץ להסתייג וכתב בקבוצת וואטסטפ של ח"כים שהוא לא התכוון לסיפוח חד צדדי, ובמקביל כתב בחשבון הטוויטר שלו שכן יש סיפוח חד צדדי.

בכחול לבן חשבו שהליכוד יספחו את את הבקעה וצפון ים המלח, ובליכוד חשבו שכחול לבן יעשו את זה, אז ראש הממשלה בנימין נתניהו רצה להכריז על כך לפניהם. כך, יצא שראש ממשלה, שבמשך העשור שהוא בשלטון לא העלה על דעתו לספח, בעיקר בגלל הסכם השלום עם ירדן - פתאום הפך את דעתו.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו לגנץ: בקרוב אעמיד במבחן את תמיכתך בהחלת ריבונות בבקעה

בימין ובשמאל מפקפקים בהכרזת גנץ על הסיפוח: "הצהרות חלולות"

גנץ: "נפעל להחלת הריבונות על בקעת הירדן לאחר הבחירות"

יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ בסיור בבקעת הירדן
יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ בסיור בבקעת הירדן | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן בני גנץ רצה להדביק את נתניהו, החריף את הצעד שהוא היה מעוניין לקחת לכיוון מצביעי הימין - והלך יותר קדימה. הוא התכוון להגיד שהוא תומך בסיפוח בקעת הירדן במסגרת הסכם עם הפלסטינים - כלומר לעולם לא, כי הפלסטינים לעולם לא יסכימו. אך פתאום הוא הוריד את התנאי, אך כן קבע כי המהלך יצטרך להיות בתיאום עם הקהילה הבין-לאומית - התבטאות אמורפית לחלוטין, ולכאורה בעד סיפוח חד צדדי.

הזגזוג הזה פגע בו, וההצהרה העבירה את סדר היום ממה שנוח לו – חסינות, למה שמאוד לא נוח לו – ריבונות.