סערת שאשא ביטון: עוד ניצחון של כחול לבן על הליכוד • פרשנות

יו"ר ועדת הקורונה היא האדם היחיד בליכוד שיכול לעזוב מבלי שייאלץ לשאת בהשלכות קשות. עמידת כחול לבן לצדה אילצה את יו"ר הקואליציה לחזור בו מהכוונה להדחתה - ועזרה למפלגה לרשום עוד הישג

זמן צפייה: 01:33

כשיו"ר הקואליציה מיקי זוהר צעק אתמול (שני) על יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון, ואמר לה "גמרת בליכוד", הוא בעצם צעק על האדם היחיד בליכוד שהוא לא יכול להגיד לו את זה. אולי הוא שכח שלקראת מועד ב' של הבחירות עשו בליכוד תרגיל מתוחכם שבו השאירו את שאשא ביטון כנציגת מפלגת כולנו.

זה היה כדי להרוויח מיליוני שקלים, והליכוד הרוויחה על כך במימון הבחירות, כי היה לה כביכול עוד מפלגה. אולם, שאשא ביטון היא גם היחידה מחברי הכנסת של הליכוד שיכולה לקום ולעזוב מתי שהיא רוצה. כל שאר חברי הליכוד לא יכולים לעשות זאת בלי השלכות קשות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים במשרד הבריאות לאחר פתיחת חדרי הכושר: אנו פסע מסגר מלא

בדיקות הקורונה הפיראטיות במגזר החרדי – שתוצאתן לא תגיע לרופא

"מצורעת": ניסיונות הקבלה של גננת ערבייה – לגן יהודי • תיעוד

ח''כ יפעת שאשא-ביטון
ח''כ יפעת שאשא-ביטון | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

כעת, ביחסי הכוחות בין הגושים, אם יו"ר כחול לבן בני גנץ חוזר לגוש השמאל, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה רוצה לאבד את שאשא ביטון - ואולי לכן היה זה יום רע לליכוד, עם ראשית המרד. לאחר מכן, זוהר כבר חזר בו ואמר שלא תהיה הדחה. כחול לבן מצידה, השיגה עוד חצי ניצחון אחרי שהודיעה, עוד לפני הודעתו של יו"ר הקואליציה, כי היא לא תתמוך בהדחת שאשא ביטון. אולי בגלל השבוע הטוב ביותר שהיה לכחול לבן, נתניהו, לראשונה מאז הבחירות, משדר בפייסבוק לייב דברים לעוקביו.

אמש התייחס זוהר בריאיון בחדשות 13 לעימות עם שאשא ביטון ואמר כי "עד להודעה חדשה אני לא מתכוון להעביר שום נושא שקשור לקורונה לוועדה. נעביר את זה לוועדות אחרות. כשיש כאן מצב שוועדה הופכת להיות כר למשחקים פוליטיים כאלה ואחרים כדי שאתם תוכלו לייצר פה את החדשות כל ערב - זה לא משהו שאני מתכוון לאפשר".

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

"אנחנו צריכים לגרום לכך שהקואליציה הזו תישמר, וכדי שהיא תישמר אני לא אאפשר את הפרובוקציות האלה בתוך הוועדות. אני מתכוון לאפשר לוועדות הכנסת לעבוד בצורה מקצועית בלי שהם מסכנים את בריאות הציבור בגלל חבורת לוביסטים שעושה לחץ בלתי פוסק על חברי הכנסת".

לפני כן החליטה ועדת הקורונה כי בריכות השחייה וחדרי הכושר יוכלו להיפתח בשנית לאחר שנסגרו בשל הגבלות משבר הקורונה. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתו של ראש הממשלה, שיחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקש לגבש "תו סגול מחמיר ומיוחד", שייתן אישור לבריכות השחייה שאינן מקורות לשוב לפעילות - אולם ימנע את הפעלת חדרי הכושר.

בשל ההחלטה המנוגדת לעמדת נתניהו, הזהיר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר את שאשא ביטון מהדחה, ואמר לה: "נגמר הסיפור שלך בליכוד - את לא יושבת ראש הוועדה יותר". מיד בתום הדיון, הוא אכן מימש את איומו ופנה ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג, וכתב לו כי "סיעת הליכוד מעוניינת להחליף באופן מיידי את יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון".