שנתיים לקורונה: הנגיף שכנראה נמשיך להתמודד איתו גם ב-2022

מי היה מאמין שחלפו שנתיים מאז שהתקבל הדיווח הראשון על נגיף מסתורי בסין. מאז הכרנו את המילים וריאנט, מקדם הדבקה, דלתא ועכשיו האומיקרון. התקווה היא שבשנה הבאה נדבר על משהו אחר. הפרשנות של הילה אלרואי

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לפני שנתיים, ב-31.12.2019, דיווחו הרשויות בסין לארגון הבריאות העולמי על צבר של חולים בעיר וואהן שבסין שסובלים ממחלה לא מזוהה שגורמת לדלקת ריאות. למחרת, ביום הראשון של השנה האזרחית החדשה, נסגר שוק האוכל הגדול בעיר לאחר שעלה החשד שחלק גדול מהחולים נדבקו שם.

זה לקח עוד כמה ימים והסינים דיווחו על נגיף קורונה חדש כשעדיין לא היה לו שם. כל זה נראה כמן זיכרון רחוק עכשיו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2812212020' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_c7fnp53d' duration='89']

בישראל ובעולם כולו עוד קיוו שההתפרצות הזאת תישאר בסין או במקרה הגרוע יותר - במזרח. אבל לאט לאט הנגיף החל להתפשט במדינות נוספות, וואהן נכנסה לסגר וארגון הבריאות העולמי ניסה לעורר את העולם שישן בעמידה כשיושב ראש הארגון הצהיר שיש להתייחס להתפרצות כאירוע חירום גלובלי של בריאות הציבור.

רק ב-11 לפברואר 2020, הנגיף החדש קיבל את השם קוביד19 ומאז הוא מסרב לצאת מחיינו. בשנתיים האחרונות התחלנו להשתמש בהרבה מושגים, כאלה שלא תיארנו לעצמנו שנשתמש בהם כמו בידוד, וריאנטים, סגר, מקדם הדבקה, מסיכה, מאומתים וכ"ו.

נתקלנו בשמות של מוטציות חדשות, כאלה שממש לא רצינו להכיר כמו אלפא, דלתא ועכשיו גם האומיקרון נכנס לחיינו. מי שקיוו ששנת 2022 תהיה נקייה מקורונה - התבדה. היא נשארת בינתיים איתנו. יש מומחים שטוענים שהאומיקרון הוא תחילת הסוף, אחרים טוענים שהנגיף הזה ימשיך לעשות עוד ועוד מוטציות כל עוד הוא יוכל להמשיך להדביק וניאלץ ללמוד לחיות בין גל לגל.

אם יש משהו שלמדנו כבר מהקורונה הוא שאי אפשר לחזות איך היא תתנהג. אפשר רק לקוות שבשנה הבאה, נדבר כבר על משהו אחר. שנה טובה.

הילה אלרואי היא פרשנית הבריאות של חדשות 13