ישראל בדרך לבחירות: ההחלטה הלא מובנת מאליה של בנט

ראש הממשלה לא השתמש בטריקים פוליטיים ובחר לכבד את מילתו מול לפיד – מחזה די נדיר בימינו. עם זאת, הוא נכנס למערכת בחירות כשהוא יודע שלא ישוב ללשכת רה"מ ויצטרך לקבל החלטה. אבל לא רק בנט עומד בפני צומת גורלי • פרשנות

זמן צפייה: 02:05

ההחלטה של ראש הממשלה נפתלי בנט להפסיק להילחם על חייה של הקואליציה המתפרקת הגיעה לאחר שהבין היטב שלא בכוחו לשמר אותה לפרק זמן ארוך נוסף. הוא בעצם השלים עם מה שזימן לו הגורל ממילא. לעומת זאת, ההחלטה לעשות זאת באופן שבו בחר הערב ראויה למילת כבוד.

ישראל בדרך לבחירות - כתבות נוספות:

מסילמן דרך זועבי ואורבך ועד תקנות יו"ש: כך נפלה הממשלה

בנט ולפיד: "זה רגע לא קל, אבל קיבלנו את ההחלטה הנכונה"

בארה"ב מבהירים רשמית: הנשיא ביידן מצפה לביקור בישראל

בנט לא נלחם כדי לגנוב מלפיד את ראשות ממשלת המעבר, לא ניסה לרמות אותו באמצעות טריקים פוליטיים זולים של חתירה ימינה, שתביא את האגף של לפיד להיות זה שמצביע על פיזור הכנסת. בהיבט הזה, בנט בחר לכבד את מילתו ואת המושג סיכום פוליטי עם בעל ברית. לא לגמרי מובן מאליו בימינו.

הבחירה הזאת מעידה שהדרך שבה יירד מהבמה חשובה לו. בימים הקרובים הוא יכריע האם ייצא לפסק זמן מהחיים הפוליטיים או ינסה את כוחו בבחירות הקרובות - לבד או במסגרת ריצה אפשרית עם תקווה חדשה.

נפתלי בנט יאיר לפיד
לא רימה ולא גנב. בנט עם לפיד בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסקרים והמספרים שיונחו על שולחנו יהיו פקטור, אבל גם הבטן, והיא לפי הרבה סימנים אומרת לו - ראשות ממשלה לא תהיה בידך אחרי הבחירות הבאות, מעמדך הפוליטי ישונמך, לכן המשך בחייך מחוץ לפוליטיקה. אתה אדם צעיר, כעבור כמה שנים אולי יהיה מי שיתגעגע.

לא רק בנט יידרש להחלטות בקרוב. עד מועד סגירת הרשימות יידרשו גם ניצן הורביץ ומרב מיכאלי להחלטה האם לפעול למיזוג רשימות. כרגע, מבחינת מיכאלי מצבה של מרצ זו בעיה של מרצ, אבל האמת שאם מרצ תיכשל מתחת לאחוז החסימה זו תהיה בעיה של המחנה הליברלי הישראלי כולו והחשבון עשוי להיות מוגש גם לה.

מרב מיכאלי מירב מיכאלי
עומדת בעצמה בפני החלטה. מרב מיכאלי | צילום: אוליבייה פיטוסי

בכלל, מבט על קו הזינוק של בחירות 2022 מגלה שגוש "רק לא נתניהו" ערוך לא טוב - מסכנת אחוז החסימה המרחפת מעל ראשן של מרצ ורע"מ ועד לצמצום כוחן המסתמן של מפלגות הימין שאינן חלק מהגוש של נתניהו.