שחרור ברלנד - אות קלון לרשויות ויום עצוב למדינה

"הוא לא נופל מארגוני הפשיעה הגדולים", אמרו במשטרה בעבר על ראש קהילת "שובו בנים" ששוחרר היום מהכלא - שוב. רשויות הרווחה לא עשו דבר כדי לפרק את הכת שהנהיג - והיום המדינה קיבלה החלטה להחזיר את "רוצח הנפשות" חזרה לביתו • דעה

הרב אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד | צילום: חדשות 13

זה ייקח זמן, אולי גם עשור, אבל הבוקר הזה היום (רביעי) יוזכר מתישהו בתביעה שתוגש נגד המדינה. התובע יהיה ילד או ילדה, אולי אחים ואחיות, ואולי הם יהיו קבוצה. המשותף לכולם יהיה שהם גדלו שם ברחוב החומה השלישית.

הם יבקשו פיצוי על ילדות ענייה ואלימה, הם יבקשו תשובות מרשויות הרווחה - מדוע הפקירו אותם במודע להורים שהיו כפופים למנהיג אכזר בזמן שהם היו קטינים חסרי ישע.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-crime-part-2112151219' autoplay='0' credit='יאיר לוי, המחדש' desc='ברלנד מגיע הבוקר לביתו לאחר שחרורו' poster='' kid='1_vt442pn9' duration='35']

כתב התביעה הזה עלול לכלול תיאורים קשים, בנות צעירות שיספרו איך אמא לקחה אותן בלילה לרב הצדיק שינשק וילטף אותן. צעירים חסרי כתף ומשענת שיזכרו בלילות שקפאו מקור על המדרכה מול כלא איילון, הם יתארו איך היו בטווח גילאי 14-3 ודפקו בדלתות של זרים וביקשו משהו לאכול.

בתדריך כתבים לפני כשנתיים אמר לנו מפקד ימ"ר ירושלים בעניין הרב אליעזר ברלנד: "הוא לא נופל מארגוני הפשיעה הגדולים, לא באכזריות ולא בהיקף הלבנת ההון. הוא עולה על רוב ארגוני הפשיעה בישראל. כ-200 תיקי אלימות, סחיטה איומים והפחדות הוגשו במרחב ציון רק בשנתיים האחרונות".

ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", ישב בכלא על עבירות מין, חזר לכלא בעקבות עבירות עושק, הלבנת הון והסתה לחבלה - וניצל בגלל התיישנות מהרשעה ברצח שני חפים מפשע. היום הוא חוזר בגיל 83 להנהיג מאות משפחות חלשות, קורבנות כת.

במשך השנתיים שבמהלכן הורחק מקהילתו, רשויות הרווחה לא עשו דבר כדי לפרק את הכת שהנהיג, לא קמה ועדה מקצועית אחת שבחנה את המשפחות והתייחסה אליהם כקורבנות כת. היום המדינה קיבלה החלטה להחזיר את הפוגע, עבריין המין, "רוצח הנפשות" – להמשיך לפגוע במאות חסרי ישע. אות קלון לרשויות האכיפה והרווחה, יום עצוב למדינת ישראל.

אריאלה שטרנבך היא כתבת חדשות 13

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר חדשות 13? שלחו לנו למייל: opinion13news@gmail.com