אותה גברת בשינוי אדרת: בנט הוא העתק הדבק של נתניהו

ליברמן זגזג מקפיטליזם לסוציאליזם מול חברות המזון תוך חודש, אפילו מרצ זנחו אידיאולוגיה לטובת משמעת קואליציונית, אבידר מתלונן על הממשלה וממשיך לרפד כיסא של שר לענייני כלום. אבל בנט, שהפר הבטחות באופן סיטונאי, לא מפסיק להשתמש באותן שיטות של קודמו. זו לא ממשלת שינוי | דעה

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

"אפילו מהדורות החדשות התקצרו", זה מה שאמר אמש ראש הממשלה נפתלי בנט בנאום במכון למחקרי ביטחון לאומי. הרקע לדברים? בנט כיוון את הדברים בכך שלדבריו הזירה הציבורית עוסקת יותר באזרחים ופחות במנהיג "וטוב שכך", אמר בנט. ואז הוא אמר שאפילו מהדורות החדשות התקצרו. מר בנט, לקיצור מהדורות החדשות אין שום קשר לכהונתך.

אז אחרי הקוריאוז המטופש הזה, עכשיו לתכל'ס. בסיום תפקידי הקודם בערוץ כנסת פרסמתי טור שבו קבעתי שבנט מאמץ אלמנטים של קודמו בתפקיד ומי שהיה מורו ורבו, בנימין נתניהו. 7 חודשים לתוך הכהונה – ובנט לא שינה כמעט דבר וממשיך להידמות לנתניהו.

איך הוא עושה את זה? אמש עורר בנט את זעם מערכת הביטחון לאחר שאמר בנאומו ב-INSS כי בתוך כשנה יכניס צה"ל לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר. בנט אמר שבהתחלה זה יהיה ניסיוני ובהמשך באופן מבצעי. עד מהרה הגיבו גורמי ביטחון שאמרו שלא ברור מאיפה בנט קבע את לוח הזמנים הזה ושבפועל מדובר ביותר זמן. הרבה יותר. נשמע לכם מוכר?

נמשיך. בנט אמר אתמול גם: "ניערנו את האבק מעל פעילות משרדי הממשלה אחרי שיתוק והזנחה של כמה שנים". קצת מוזר שבנט אומר את זה. הוא לא ישב באותן ממשלות על פני "כמה שנים", כהגדרתו, שלפתע הוא אומר שהן היו משותקות ומוזנחות? כי אז היה נוח לשבת על הכיסא ולא לפצות פה על השיתוק וההזנחה?

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
השותפים שהפכו ליריבים | צילום: רויטרס

הלאה. "ביחסי החוץ חיממנו יחסים שהתקררו במיוחד עם ארה"ב וגם עם שכנות שלנו", אמר בנט אתמול. נכון לומר שהיחסים בין ישראל לארה"ב היו במצב לא משהו בתקופת כהונת אובמה ולאור התנהלותו של נתניהו, אך מישהו שכח את היחסים בין ישראל לארה"ב בתקופת טראמפ? הסכמי אברהם זוכרים? טראמפ הוא הזייה, אבל לבוא ולהגיד שהיחסים התקררו בשנים האחרונות זו אמירה מנותקת.

מה עוד קרה בממשלת בנט שהוגדרה "ממשלת שינוי"? קמה ממשלה מנופחת, בדיוק כמו זו של נתניהו. הרבה יותר ח"כים שנכנסו בחוק הנורבגי לעומת תקופת נתניהו. והשרים שלו? ליברמן, שלפני חודש אמר שלא מתערבים בחברות פרטיות, פתאום פונה לוועדת המחירים ומבקש התערבות מול חברות המזון. מקפיטליזם לסוציאליזם תוך חודש.

לפיד נראה כמי שנמצא יותר בחו"ל מאשר בארץ (נכון הוא שר חוץ, רק שבשבעה חודשים היו גם חופשות. אני בחיים לא יצאתי לחופשות בקצב כזה ואני עובד 17 שעות ביום). ושלא נשכח את אלי אבידר, שבתוארו הרשמי מוגדר השר לתכנון אסטרטגי במשרד רה"מ כשבפועל הוא פשוט שר ללא תיק, אבל הוא מרבה להתלונן על הממשלה שבה הוא מכהן. זה לא מונע ממנו להמשיך לרפד את הכיסא ולקבל שכר שר. וגם מפלגות שמאל כמו מרצ שכבר כמה פעמים נטשו את האידיאולוגיה שלהם. כי מה לא עושים כדי לשמר על יציבות הממשלה?

אלי אבידר
מתלונן על הממשלה וממשיך לשבת בה כשר ללא תיק. אבידר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חזרה לבנט. רבות דובר על ההפרה הסיטונאית של ההבטחות שלו במערכת הבחירות האחרונה. כן, ממשלתו העבירה תקציב. באמת כל הכבוד. אבל מה הלאה? גמגומים בלי סוף בהתנהלות במשבר הקורונה. בנט גם הגדיל לומר בראיונות סוף השבוע לעיתונים שהוא היה הראשון לגלות על האומיקרון. נו באמת.

לסיכום, אמנם הבטיחו לנו שינוי. בפועל, בנט הוא העתק הדבק של נתניהו.

רון נוטקין הוא העורך הראשי של אתר חדשות 13